- ANSI Lumenów 1 700 ANSI Lumen
- Rozdzielczość 1920 x 1080 Full HD
- Proporcje obrazu 16:9
Często kupowane razem
Informacje dot. produktu
Sony VPL-HW55ES – nowy projektor firmy Sony wprowadzający w świat kina domowego 3D Full HD
ProjektorSony VPL-HW55 jako następca lubianego HW50 posiada bardzo dobre przesłanki do kina domowego 3D Full HD we własnych 4 ścianach.
Cechy charakterystyczne
Pod względem funkcji projektor Sony VPL-HW55 jest tak samo mocny jak jego poprzednik. Projektor dysponuje technologią Reality Creation zwaną też Super Resolution. Technika ta pojawia się również w projektorze 4K VW1000. Służy ona do wyostrzenia obrazu, dzięki reprodukcji kolorów i tekstur. Tak więc materiał Full HD pochodzący z odtwarzacza Blu-ray jest jeszcze raz przewartościowany. Objawia się to w formie ostrzejszych kontur i lepszej jakości obrazu. Kolejną cechą jest technologia MotionFlow. Jest ona również znana pod nazwą Frame Interpolation. Funkcja ta zapewnia płynny przepływ obrazu przy szybkich scenach. Również fani 3D mogą cieszyć się z tej funkcji, ponieważ projektor Sony VPL-HW55 posiada ją zarówno w trybie 2D jak i też 3D. W przypadku projekcji 3D projektor VPLHW55 jest bardzo inteligentnym urządzeniem. Projektor jest wstanie przyporządkować sygnał wejściowy bezpośrednio do źródła 2 D lub 3D i tym samym udostępnić odpowiednie ustawienie kolorów. Projektor wyróżnia tryby takie jak Dynamic, Cinema, Game i Photo. Kolejną optymalizacją projektora jest Contrast Enhancer i Advanced Iris 3. Projektor Sony HW55ES dopasowuje jasność do poszczególnych scen i obrazów i dzięki temu jest w stanie osiągnąć maksymalny kontrast. Nie ma to jednak żadnego wpływu na kolory. Dzięki technologii Real Colour Processing wersja 2 możemy równocześnie ustawić kolory oraz jasność, żeby osiągnąć jednocześnie jak najlepszy efekt.
Optyka
Również pod względem optyki projektor Sony VPL-HW55ES jest bardzo dobrze wyposażony. Elastyczna optyka umożliwia pozycjonowanie projektora w różnych miejscach. Jest to szczególnie przydatne w przypadku instalacji projektora przy suficie. Projektor HW55 posiada 1,6 krotny Zoom, który tak jak w przypadku poprzednika musi być obsługiwany manualnie. Kolejną zaletą w kwestii regulacji ustawienia projektora jest funkcja Lens-Shift. Projektor dysponuje LenShiftem pionowym i poziomym. Pionowa korekcja wynosi +/-71% a pozioma +/-25 %. Ustawienie funkcji LensShift, tak jak w przypadku poprzednika odbywa się poprzez 2 pokrętła na górze projektora.
3D
Ważnym tematem w przypadku projektora Sony HW55ES jest technologia 3D. Tak jak w przypadku poprzednika projektor posiada wbudowany transmitter 3D na bazie podczerwieni. W tym przypadku odpowiednie są okulary migawkowe 3D typu TDG-PJ1. Opcjonalnie można użyć również transmitera TMR-PJ2 jeśli w grę wchodzi większa odległość do projektora. Innowacja są okulary 3D z technologią radiową. Okulary TDG-BT500A pracują z jeszcze szybciej przełączającą obraz technologią radiową, co w porównaniu z technologią na podczerwień zapewnia jeszcze lepszy obraz.
W przypadku okularów radiowych musimy sięgnąć po zewnętrzny transmitter TMR-RF1, z racji tego, że projektor nie posiada jeszcze wbudowanego transmitera radiowego.
Technologia
Jak już zostało wspomniane projektor HW55 pracuje w technologii SXRD. Rozdzielczość projektora to 1920 x 1080 pixeli Full HD w formacie 16:9. Pod względem jasności projektor posiada jasność 1700 lumenów. W testach projektor HW55ES wypada nawet jaśniej niż to było w przypadku poprzednika. Kontrast projektora HW55 został zmieniony i wynosi teraz 120000:1. Prowadzi to do lekkiego polepszenia wartości czerni. Szumy pracy projektora wynoszą 21 dB
Złącza
Pod względem złącz projektor VPL-HW55ES jest bardzo dobrze wyposażony. Projektor posiada dwa wejścia HDMI, które w przypadku projektora 3D są niezbędne. Projektor posiada również złącze YUV oraz interfejs VGA. Sterowanie projektorem możliwe jest dzięki interfejsowi RS232C. Do tego dochodzi złącze RJ45 do zewnętrznego transmitera na podczerwień lub radiowego. Nowy złączem, które wypadło bardzo pozytywnie w testach projektora HW55 jest rozwiązanie dla nowej jednostki bezprzewodowej HD IFU-WH1. Urządzenie to składa się z nadajnika i odbiornika i jest w stanie przesyłać sygnał obrazu również w 3D z odtwarzacz blu-ray lub odbiornika AV do projektora.
Zakres dostawy
Dostawa obejmuje kabel sieciowy, pilot z bateriami, instrukcję obsługi oraz dwie pary okularów 3D na podczerwień (TDG-PJ1).
Kolory
Tak jak w przypadku poprzednika projektor Sony VPL-HW55 dostępny jest w dwóch wariantach kolorystycznych – czerń i biel.
Podsumowanie
Po przedstawieniu projektora Sony VPL-HW55 można stwierdzić, że firmie Sony udało się stworzyć bardzo dobrą aktualizację poprzednika HW50. Wprawdzie w projektorze HW55 niewiele się zmieniło jednakże pojawiło się wiele interesujących funkcji, takich jak okulary radiowe, system bezprzewodowy, który wyróżniają go od poprzednika.
Dane techniczne
Nazwa | Sony VPL-HW55ES SXRD Projektor (bez soczewki) |
---|---|
Numer artykułu | 1110550 |
Nazwa modelu | VPL-HW55ES |
Żywotność lampy (eco) | 5 000 |
Marka | Sony |
Typ produktu | Projektor |
Obszar zastosowania | Projektory do kina domowego Obszar zastosowania Projektor o ultrakrótkiej odległości: Do użytku w salach konferencyjnych i klasach szkolnych opracowano specjalne projektory krótkodystansowe wyposażone w obiektyw szerokokątny. Projektory te są również zazwyczaj wykorzystywane do pracy z tablicami interaktywnymi. Projektory te mają możliwość wyświetlania dużego obrazu z bardzo małej odległości. Projektory ultrakrótkoogniskowe są niezwykle popularne w kręgach prezenterów, ponieważ po pierwsze obraz nie jest zasłaniany, gdy prezenter stoi przed ekranem. Po drugie, prezenter nie jest lub jest tylko nieznacznie oślepiony przez projektor. Zwiększenie tego efektu oferują projektory ultrakrótkoogniskowe, które wyświetlają odpowiednio duży obraz z odległości zaledwie kilku centymetrów. |
Typ projektora | SXRD Typ projektora DLP: DLP to technika projekcyjna. Dzięki technologii DLP światło jest wysyłane przez obracające się koło kolorów. W nowszych projektorach DLP zwiększono już liczbę segmentów kolorów na obrotowym kole barw z sześciu do nawet ośmiu, aby uzyskać lepsze mieszanie kolorów. Kolorowe światło jest kierowane na układ DLP, w którym znajdują się mikrolusterka. Na każdy piksel przypada jedno mikrolusterko. Z każdego pojedynczego mikrolustra obraz jest przekazywany przez soczewkę na ekran projekcyjny, gdzie pojawia się teraz obraz. Efekt tęczy: Efekt tęczy występuje w zasadzie we wszystkich 1-chipowych projektorach DLP. Jednak tylko około jedna trzecia wszystkich użytkowników zauważa ten efekt. Gdy obrazy są generowane przez projektory DLP, określony kolor koła barw jest kolejno wyświetlany na ekranie dla każdego piksela i interpretowany przez oko widza jako odpowiedni kolor o określonej jasności/intensywności. Im więcej segmentów ma koło kolorów projektora DLP i im szybciej się obraca lub steruje nim układ DLP, tym efekt tęczy jest mniejszy. Odczuwalne jest wtedy miganie barw koła barw (czerwono-zielono-niebieskie, ewentualnie inne), częściowo przy pełnych, także nieruchomych obrazach, częściowo przy ruchomych, ale szczególnie przy krawędziach między jasnymi i ciemnymi obszarami obrazu. Efekt ten można zaobserwować również w obrazach o wysokim kontraście lub ciemnych, albo gdy zawartość obrazu zmienia się gwałtownie, np. w filmach akcji. Widzowie, którzy zauważyli ten efekt, zgłaszają między innymi od lekkich bólów głowy do silnych bólów i zawrotów głowy. LCD: LCD (liquid crystal display) to technologia projekcyjna. Światło lampy jest dzielone przez lustro dichroiczne na trzy podstawowe kolory: czerwony, zielony i niebieski (3LCD). Rozszczepione światło jest filtrowane przez polikrzemowy panel ciekłokrystaliczny pracujący dla każdego koloru. W ten sposób powstają monochromatyczne obrazy, które są nakładane przez pryzmat, tworząc obraz na ekranie. Szczególnie wysokiej jakości beamery wykorzystują cztery panele (4LCD). W przypadku beamerów 4LCD wyodrębniony jest również kolor żółty. To wzmocnienie podkreśla ekspozycję koloru żółtego. LCoS: LcoS jest techniką projekcyjną. Technologia ta również wykorzystuje panele ciekłe, ale panele nie są podświetlane jak w przypadku technologii LCD. Za panelami znajdują się lustra, które są podobne do technologii DLP. Lustra te znacznie redukują efekt fly screen i pozwalają uzyskać wyższe wartości kontrastu. Tylna projekcja: Wiele projektorów jest przystosowanych do tzw. projekcji tylnej. W przypadku projekcji tylnej wymagany jest odpowiednio półprzezroczysty ekran (ekran do projekcji tylnej). W przypadku projekcji tylnej projektor jest umieszczony za ekranem, a odpowiedni tryb jest włączony w menu projektora. Funkcja ta zapewnia lustrzane odbicie obrazu. Zaletą tylnej projekcji jest to, że obraz nie jest przesłaniany w obszarze przed ekranem, gdy ludzie przechodzą przed obrazem w stożku światła między projektorem a ekranem. Do projekcji tylnej potrzebne są projektory o większej mocy świetlnej, ponieważ dużo światła jest tracone przy przechodzeniu przez ekran. Ponieważ ekrany z powierzchnią do projekcji tylnej mają wysoki współczynnik wzmocnienia, zmniejsza się kąt widzenia, dlatego widzowie powinni być ustawieni jak najbardziej centralnie przed ekranem. Ten rodzaj tylnej projekcji jest szczególnie popularny w branży eventowej. Projektory krótkodystansowe: Do użytku w salach konferencyjnych i klasach szkolnych opracowano specjalne projektory krótkodystansowe wyposażone w obiektyw szerokokątny. Projektory te są również powszechnie wykorzystywane do pracy z tablicami interaktywnymi. Projektory krótkoogniskowe mają właściwość wyświetlania dużego obrazu z bardzo małej odległości. Funkcja ta jest niezwykle popularna w kręgach prezenterów, ponieważ z jednej strony niewiele obrazu jest zasłonięte, gdy prezenter stoi przed ekranem. Po drugie, prezenter nie jest lub jest tylko nieznacznie oślepiony przez projektor. Zwiększenie tego efektu oferują projektory ultrakrótkoogniskowe, które wyświetlają odpowiednio duży obraz z odległości zaledwie kilku centymetrów. |
Technologia | SXRD Technologia LED: LED to technologia oświetleniowa. W technologii LED jako oświetlacze stosuje się diody, a nie tradycyjne lampy UHP. Zaletą tej technologii jest to, że diody nie wykorzystują żarnika i praktycznie nie zużywają energii. Diody LED mają jednak bardziej niebieskawy zakres barw niż lampy UHP, dlatego obraz często odbierany jest jako nieco zimniejszy. Koło kolorów: Obok układu DMD, koło kolorów jest jednym z najważniejszych kryteriów generowania obrazu w projektorach DLP. Koło kolorów obraca się stale z niezwykle dużą prędkością i obecnie posiada 3, 4, 5, a w niektórych przypadkach nawet więcej segmentów kolorystycznych. Poprzez koło barw, światło z lampy projektora jest na przemian rozbijane na kolory podstawowe czerwony, zielony i niebieski praktycznie bez przerwy. W nowoczesnych projektorach koło kolorów zawiera również biel i czasami inne kolory, takie jak cyjan, magenta i żółty. Przy 3 segmentach koło kolorów obraca się z prędkością 3600 lub 7200 obr/min, przy 7 segmentach z prędkością do 14400 obr/min. (4x prędkość). Każdy kolor odbierany przez oko w projektorze DLP jest więc niezwykle szybką sekwencją pojedynczych, różnie zabarwionych wiązek światła do momentu właściwego przetwarzania. Ponieważ technologia ta czasami nie wykorzystuje wszystkich pozycji koła barw w przypadku obrazów o wysokim kontraście lub ponieważ kolory wymagane do mieszania kolorów są rozmieszczone daleko od siebie na kole, niektórzy widzowie rozpoznają efekt tęczy. Cecha ta jest bardziej zauważalna w przypadku wolniejszych kół barwnych i wolniejszych prędkości obrotowych niż w przypadku projektorów z szybszymi i częściej segmentowanymi kołami barwnymi. |
ANSI Lumenów | 1 700 ANSI Lumen |
Rozdzielczość | 1920 x 1080 Full HD Rozdzielczość Uchwała: Rozdzielczość projektora to maksymalna liczba punktów obrazu (pikseli), jaką projektor może wyświetlić w oparciu o naturalnie istniejącą technologię, czyli bez konwersji lub przycinania obrazu. Rozdzielczość natywna to liczba pikseli, jaką projektor fizycznie posiada do wyświetlenia obrazu. Projektor zwykle interpoluje rozdzielczość, gdy otrzymuje sygnał obrazu o wyższej rozdzielczości niż rozdzielczość natywna. W takim przypadku może wystąpić brak szczegółów obrazu lub ogólne rozmycie wyświetlanego obrazu. Jeśli projektor otrzymuje sygnał obrazu o rozdzielczości niższej niż natywna, to również interpoluje, skaluje obraz do rozdzielczości natywnej, oblicza odpowiednie dodatkowe piksele, jeśli to możliwe bez zmiany informacji o obrazie. Wadą w tym przypadku jest to, że chociaż obraz jest wyświetlany większy niż podawany, oryginalne pojedyncze piksele mogą stać się znacznie bardziej widoczne, ponieważ są pomnożone przez konwersję. 4K: 4K odnosi się do rozdzielczości 3840 x 2160 lub Ultra High Definition Television (UHDTV). Rozdzielczość ta odpowiada 4-krotnej rozdzielczości Full HD. Do nagrywania filmów w takiej rozdzielczości potrzebne są specjalne kamery, które mogą nagrywać w rozdzielczości około 8 megapikseli (4K). Full HD: Terminem Full HD określa się urządzenia, które mogą fizycznie wyświetlać lub wyprowadzać sygnały HDTV w pełnej (1920 x 1080 pikseli) rozdzielczości. 1080p: 1080p to specyfikacja pionowych linii obrazu. Dotyczy to między innymi rozdzielczości 1920 x 1080. Litera "p" w tym przypadku oznacza pełne klatki, więc wszystkie linie obrazu są wyświetlane jednocześnie. 1080i: 1080i to specyfikacja pionowych linii obrazu. Spójnik "i" w tym przypadku oznacza pola. Sygnał ten jest zwykle wyświetlany interpolowany (np. przez urządzenia o rozdzielczości 1280 x 720 HDready). Interpolacja cyfrowo dodaje piksele, ale też oferuje lekkie rozmycie. Z kolei w odtwarzaniu 1080p wykorzystywane są pełne klatki. |
Proporcje obrazu | 16:9 Proporcje obrazu Format: Wyświetlany obraz jest wyświetlany w formacie (współczynniku proporcji) określonym przez projektor. O formacie decyduje również rozdzielczość projektora (patrz również wpis Rozdzielczość). Format ekranu jest zwykle wybierany na podstawie formatu obrazu z rzutnika. Najczęściej spotykane formaty to 4:3, 16:9 i 16:10. |
Kontrast | 120 000 :1 Kontrast Kontrast: Kontrast odzwierciedla gradację pomiędzy najjaśniejszym i najciemniejszym punktem. Określa się to od bieli przez szarość do czerni. Im wyższy kontrast, tym dokładniej można rozpoznać poszczególne gradacje pomiędzy poszczególnymi sekcjami. W realnym użytkowaniu kontrast odgrywa jednak rolę właściwie tylko w zaciemnionych pomieszczeniach, gdyż światło przeciwdziała kontrastowi. Dlatego też kontrast odgrywa raczej podrzędną rolę w urządzeniach prezentacyjnych. Należy również zauważyć, że kontrast jest określany różnie w zależności od technologii. Często skutkuje to bardzo różnymi wartościami na papierze. Poziom czerni: Poziom czerni wskazuje najniższą wartość światła projekcji, która jest osiągana przy wyświetlaniu czarnego obrazu. Im lepszy poziom czerni, tym bardziej ciemne kolory / czarne tony są podkreślone w obrazie. |
Szumy urządzenia eco | 21 dB Szumy urządzenia eco Szum roboczy: Oczywiście każdy projektor wytwarza hałas podczas pracy ze względu na chłodzącą funkcję wentylatora. Jest to określone przez producenta w karcie katalogowej w dB (decybelach). W trybie Eco projektory są cichsze niż podczas normalnej pracy ze względu na zmniejszoną moc wyjściową. Jednak specyfikacje producentów nie zawsze odpowiadają rzeczywistości, ponieważ nie ma znormalizowanej procedury pomiarowej dla tego pomiaru. Nie można więc porównywać projektorów dokładnie przez specyfikację głośności. Decybel (dB): Oczywiście każdy projektor emituje szum pracy spowodowany funkcją chłodzenia przez wentylator. Jest to określone przez producenta w karcie katalogowej w dB (decybelach). W trybie Eco projektory są cichsze niż podczas normalnej pracy ze względu na zmniejszoną moc wyjściową. Jednak specyfikacje producentów nie zawsze odpowiadają rzeczywistości, ponieważ nie ma znormalizowanej procedury pomiarowej dla tego pomiaru. Projektory nie są więc dokładnie porównywalne przez specyfikację głośności. Tom: Oczywiście każdy projektor wytwarza hałas podczas pracy ze względu na chłodzącą funkcję wentylatora. Jest to podawane przez producenta w karcie katalogowej w dB (decybelach). W trybie Eco projektory są cichsze niż podczas normalnej pracy ze względu na zmniejszoną moc wyjściową. Jednak specyfikacje producentów nie zawsze odpowiadają rzeczywistości, ponieważ nie ma znormalizowanej procedury pomiarowej dla tego pomiaru. Projektory te nie są więc do końca porównywalne pod względem objętości. |
Najmniejsza Współczynnik rzutu | 1,37 Najmniejsza Współczynnik rzutu Współczynnik projekcji: Współczynnik projekcji wskazuje, przy jakiej odległości projekcji uzyskuje się odpowiednią szerokość obrazu. Wartość ta zależy od zainstalowanego obiektywu.Przykład 1 - Obliczanie odległości: Współczynnik projekcji 1,4-1,8:1 Pożądana szerokość obrazu = 300 cm Wynik: odległość 420 - 540 cm (300 x 1,4 lub 1,8). Przykład 2 - Obliczenie możliwych szerokości obrazu: Współczynnik projekcji 1,4-1,8:1 Odległość projekcji = 560 cm Wynik: 311 - 400 cm szerokości obrazu (560 / 1,4 lub 1,8). |
Maksymalna Współczynnik rzutu | 2,19 Maksymalna Współczynnik rzutu Współczynnik projekcji: Współczynnik projekcji wskazuje, przy jakiej odległości projekcji uzyskuje się odpowiednią szerokość obrazu. Wartość ta zależy od zainstalowanego obiektywu.Przykład 1 - Obliczanie odległości: Współczynnik projekcji 1,4-1,8:1 Pożądana szerokość obrazu = 300 cm Wynik: odległość 420 - 540 cm (300 x 1,4 lub 1,8). Przykład 2 - Obliczenie możliwych szerokości obrazu: Współczynnik projekcji 1,4-1,8:1 Odległość projekcji = 560 cm Wynik: 311 - 400 cm szerokości obrazu (560 / 1,4 lub 1,8). |
Zoom obiektywu | 1,6 |
wejścia | 1x RS232 , 1x VGA , 1x komponenty , 2x HDMI wejścia HDMI: Cyfrowe połączenie do transmisji obrazu i dźwięku. Niezbędne do uzyskania wysokiej rozdzielczości obrazu (HDTV). Ponieważ HDMI 1.4 (High Speed) nadaje się do przesyłania treści 3D w Full HD. Dla uzyskania wysokiej rozdzielczości obrazu w UHD, 4K lub HDR odpowiednie jest połączenie przez HDMI 2.0a i wyższe. Należy stosować HDMI 2.1 lub wyższy od 120Hz odświeżania w 4K. VGA: Złącze VGA to 15-pinowe złącze służące do analogowej transmisji obrazu. Nazywany jest również DSub15 i jest często spotykany w notebookach i komputerach PC. W porównaniu do pozostałych połączeń analogowych oferuje dobrą jakość obrazu. Może być przykręcony do urządzenia wejściowego lub wyjściowego i może być dostosowany do YUV przy odpowiedniej konfiguracji. DisplayPort: Złącze DisplayPort to połączenie zgodne ze standardem VESA, służące do przesyłania danych obrazu i dźwięku. Oprócz szyfrowania HDCP, obsługiwane jest również DPCP. Ze względu na niewielkie rozmiary, złącze to jest najczęściej stosowane w notebookach. Dodatkowym małym wariantem jest MiniDisplayPort, który jest wykorzystywany przede wszystkim w urządzeniach Apple. DVI: DVI (Digital Visual Interface) to interfejs służący do przesyłania danych wideo. Przez DVi-A można przesyłać tylko sygnały analogowe, przez DVI-D tylko sygnały cyfrowe, a przez DVI-I oba rodzaje sygnałów. USB: USB (Universal Serial Bus) służy do sterowania i zarządzania projektorem (USB-B). W niektórych urządzeniach biznesowych pliki biurowe i obrazy mogą być również prezentowane bezpośrednio za pomocą pamięci USB lub przez wejście USB (USB-A) można podłączyć mysz. Toslink: Połączenie Toslink jest połączeniem sygnału optycznego, które działa na zasadzie światłowodu. Służy do cyfrowej transmisji sygnałów audio. Konstrukcja optyczna oferuje mniejszą podatność na zakłócenia od zewnętrznych wpływów magnetycznych i elektrycznych. Połączenie to jest najczęściej stosowane w obszarze odtwarzaczy DVD / Blu-ray i porównywalnych urządzeń w połączeniu z amplitunerem AV, jeśli te pracują z sygnałami dts lub Dolby Digital. YUV: Połączenie YUV, zwane również Y Cb/Pb Cr/Pr lub połączeniem komponentowym, jest analogowym połączeniem wideo z trzema kanałami (kanałem natężenia światła i dwoma kanałami koloru). Jakościowo jest to najlepsze analogowe połączenie wideo. Kabel komponentowy: Złącze YUV przesyła sygnały analogowe trzema przewodami (Y=czarny i biały UV=kolory). YUV służy do transmisji HDTV i jest kompatybilny np. z Cinch. S-Video: Połączenie S-Video jest również nazywane połączeniem S-VHS lub Hosiden. W porównaniu do połączenia wideo Cinch pracuje z dwoma kanałami (jasność/kolor). Pod względem jakości jest nieco lepiej niż w przypadku połączenia wideo Cinch, ale są też ograniczenia. Można je tłumaczyć podatnością sygnału, co przejawia się np. w zniekształceniach obrazu. Cinch: Połączenie wideo cinch jest również nazywane połączeniem kompozytowym. Aby łatwiej było go rozpoznać, zazwyczaj jest on obszyty żółtym kolorem. Ponieważ transmisja odbywa się tylko jednym kanałem, jakość obrazu jest na niskim poziomie. D-Sub15: Złącze VGA to 15-pinowe złącze służące do przesyłania obrazu w sposób analogowy. Nazywany jest również DSub15 i jest często spotykany w notebookach i komputerach PC. W porównaniu z innymi złączami analogowymi oferuje dobrą jakość obrazu. Może być przykręcony do urządzenia wejściowego lub wyjściowego i może być dostosowany do YUV przy odpowiedniej konfiguracji. RS232: Interfejs RS232 może być używany do sterowania lub zarządzania projektorem. Mini Jack: Za pomocą jednopinowego Mini Jack można przesyłać monofoniczne sygnały audio, za pomocą dwupinowego stereo sygnały audio, a za pomocą trzypinowego stereo sygnały audio i dane obrazu. Scart: Scart to złącze, które można wykorzystać do przesyłania analogowych sygnałów audio i wideo. Jest on kompatybilny z innymi złączami analogowymi, takimi jak RCA czy S-Video. ARC: Kanał zwrotny audio, zwany również ARC lub audio return channel, został wprowadzony wraz z wersją HDMI 1.4 w celu zmniejszenia ilości okablowania pomiędzy komponentami HDMI. Kanał zwrotny audio biegnie przez istniejący kabel HDMI. Dlatego nie trzeba już podłączać dodatkowego kabla dla dźwięku. Oba urządzenia muszą jednak obsługiwać ARC. Wszystkie formaty plików audio, które są również przesyłane przez interfejs SPDIF, mogą być przesyłane przez kanał zwrotny audio. Należą do nich Dolby Digital, Digital Theatre Sound i PCM audio. Przykładowo, połączenie pomiędzy telewizorem (w tym odbiornikiem) a amplitunerem AV może być wykonane za pomocą kabla HDMI. Dźwięk z telewizora jest przekazywany za pomocą kabla HDMI. Wcześniej dla sygnałów audio wymagany był dodatkowy kabel cyfrowy (koncentryczny lub Tos-Link). |
wyjścia | 1x komponentów YUV wyjścia HDMI: Cyfrowe połączenie do transmisji obrazu i dźwięku. Niezbędne do uzyskania wysokiej rozdzielczości obrazu (HDTV). Ponieważ HDMI 1.4 (High Speed) nadaje się do przesyłania treści 3D w Full HD. Dla uzyskania wysokiej rozdzielczości obrazu w UHD, 4K lub HDR odpowiednie jest połączenie przez HDMI 2.0a i wyższe. Należy stosować HDMI 2.1 lub wyższy od 120Hz odświeżania w 4K. VGA: Złącze VGA to 15-pinowe złącze służące do analogowej transmisji obrazu. Nazywany jest również DSub15 i jest często spotykany w notebookach i komputerach PC. W porównaniu do pozostałych połączeń analogowych oferuje dobrą jakość obrazu. Może być przykręcony do urządzenia wejściowego lub wyjściowego i może być dostosowany do YUV przy odpowiedniej konfiguracji. DisplayPort: Złącze DisplayPort to połączenie zgodne ze standardem VESA, służące do przesyłania danych obrazu i dźwięku. Oprócz szyfrowania HDCP, obsługiwane jest również DPCP. Ze względu na niewielkie rozmiary, złącze to jest najczęściej stosowane w notebookach. Dodatkowym małym wariantem jest MiniDisplayPort, który jest wykorzystywany przede wszystkim w urządzeniach Apple. DVI: DVI (Digital Visual Interface) to interfejs służący do przesyłania danych wideo. Przez DVi-A można przesyłać tylko sygnały analogowe, przez DVI-D tylko sygnały cyfrowe, a przez DVI-I oba rodzaje sygnałów. USB: USB (Universal Serial Bus) służy do sterowania i zarządzania projektorem (USB-B). W niektórych urządzeniach biznesowych pliki biurowe i obrazy mogą być również prezentowane bezpośrednio za pomocą pamięci USB lub przez wejście USB (USB-A) można podłączyć mysz. Toslink: Połączenie Toslink jest połączeniem sygnału optycznego, które działa na zasadzie światłowodu. Służy do cyfrowej transmisji sygnałów audio. Konstrukcja optyczna oferuje mniejszą podatność na zakłócenia od zewnętrznych wpływów magnetycznych i elektrycznych. Połączenie to jest najczęściej stosowane w obszarze odtwarzaczy DVD / Blu-ray i porównywalnych urządzeń w połączeniu z amplitunerem AV, jeśli te pracują z sygnałami dts lub Dolby Digital. YUV: Połączenie YUV, zwane również Y Cb/Pb Cr/Pr lub połączeniem komponentowym, jest analogowym połączeniem wideo z trzema kanałami (kanałem natężenia światła i dwoma kanałami koloru). Jakościowo jest to najlepsze analogowe połączenie wideo. Kabel komponentowy: Złącze YUV przesyła sygnały analogowe trzema przewodami (Y=czarny i biały UV=kolory). YUV służy do transmisji HDTV i jest kompatybilny np. z Cinch. S-Video: Połączenie S-Video jest również nazywane połączeniem S-VHS lub Hosiden. W porównaniu do połączenia wideo Cinch pracuje z dwoma kanałami (jasność/kolor). Pod względem jakości jest nieco lepiej niż w przypadku połączenia wideo Cinch, ale są też ograniczenia. Można je tłumaczyć podatnością sygnału, co przejawia się np. w zniekształceniach obrazu. Cinch: Połączenie wideo cinch jest również nazywane połączeniem kompozytowym. Aby łatwiej było go rozpoznać, zazwyczaj jest on obszyty żółtym kolorem. Ponieważ transmisja odbywa się tylko jednym kanałem, jakość obrazu jest na niskim poziomie. D-Sub15: Złącze VGA to 15-pinowe złącze służące do przesyłania obrazu w sposób analogowy. Nazywany jest również DSub15 i jest często spotykany w notebookach i komputerach PC. W porównaniu z innymi złączami analogowymi oferuje dobrą jakość obrazu. Może być przykręcony do urządzenia wejściowego lub wyjściowego i może być dostosowany do YUV przy odpowiedniej konfiguracji. RS232: Interfejs RS232 może być używany do sterowania lub zarządzania projektorem. Mini Jack: Za pomocą jednopinowego Mini Jack można przesyłać monofoniczne sygnały audio, za pomocą dwupinowego stereo sygnały audio, a za pomocą trzypinowego stereo sygnały audio i dane obrazu. Scart: Scart to złącze, które można wykorzystać do przesyłania analogowych sygnałów audio i wideo. Jest on kompatybilny z innymi złączami analogowymi, takimi jak RCA czy S-Video. ARC: Kanał zwrotny audio, zwany również ARC lub audio return channel, został wprowadzony wraz z wersją HDMI 1.4 w celu zmniejszenia ilości okablowania pomiędzy komponentami HDMI. Kanał zwrotny audio biegnie przez istniejący kabel HDMI. Dlatego nie trzeba już podłączać dodatkowego kabla dla dźwięku. Oba urządzenia muszą jednak obsługiwać ARC. Wszystkie formaty plików audio, które są również przesyłane przez interfejs SPDIF, mogą być przesyłane przez kanał zwrotny audio. Należą do nich Dolby Digital, Digital Theatre Sound i PCM audio. Przykładowo, połączenie pomiędzy telewizorem (w tym odbiornikiem) a amplitunerem AV może być wykonane za pomocą kabla HDMI. Dźwięk z telewizora jest przekazywany za pomocą kabla HDMI. Wcześniej dla sygnałów audio wymagany był dodatkowy kabel cyfrowy (koncentryczny lub Tos-Link). |
Właściwości | Lens Shift |
Szerokość produktu | 40,74 cm |
Wysokość produktu | 17,92 cm |
Głębokość produktu | 46,39 cm |
Waga | 9,6 kg |
Kolor | Czarny |
Stan | Nowy |
Czas trwania gwarancji | 36 |
Typ gwarancji | BringIn-Service Informacje dotyczące usług i wsparcia |
Informacje o gwarancji producenta:
Tutaj znajdziesz bardziej szczegółowe informacje na temat różnych rodzajów gwarancji. Dane kontaktowe i warunki gwarancji dla danego roszczenia gwarancyjnego znajdują się w przeglądzie producentów. Ustawowe uprawnienia gwarancyjne nie są ograniczone przez dodatkową gwarancję producenta. Nasza odpowiedzialność za wady jest regulowana przepisami prawa. Prawa do wad można dochodzić bezpłatnie.