34 505,00 zł*
- ANSI Lumenów 7 000 ANSI Lumen
- Rozdzielczość 1920 x 1200 WUXGA
- Proporcje obrazu 16:10
- Szumy urządzenia 32 dB
Często kupowane razem
Informacje dot. produktu
Ulepszony moduł optyczny zapewnia harmonijne współdziałanie wysokiej jasności i żywych kolorów, zapewniając wyraźny obraz nawet w mocno oświetlonych pomieszczeniach. Odpowiedni tryb wyświetlania można znaleźć dla każdej treści i powierzchni projekcyjnej, a dzięki technologiom dynamicznej optymalizacji, odpowiednia reprodukcja jest stale dostosowywana do warunków otoczenia. Dzięki temu widzowie mogą cieszyć się przyjemną jakością obrazu bez konieczności wyłączania oświetlenia w pomieszczeniu.
Poznaj następujące zalety:
- Laser LCD, 7.000 lumenów, WUXGA
- Kompaktowa, lekka obudowa z bardzo cichą pracą (26 dB)
- Duży zakres przesunięcia obiektywu i obiektyw o bardzo małej odległości dla rozszerzonych opcji instalacji
- Funkcja mieszania krawędzi dla wszechstronnych projektów pomieszczeń
- Wysoki poziom zrównoważonego rozwoju dzięki niższemu zużyciu energii i zmywalnemu filtrowi ekologicznemu
- w zestawie. Standardowy obiektyw ET-ELS20
Kontrast dynamiczny
Aby jak najlepiej dopasować się do odtwarzanej zawartości lub środowiska użytkowania, funkcja kontrastu dynamicznego analizuje sygnał wejściowy dla każdej klatki i dostosowuje moc wyjściową źródła światła zgodnie z wymaganiami kontrastu odpowiedniej sceny. Nie tylko zwiększa to ogólną dokładność kontrastu, ale także sprawia, że sceny z częstymi zmianami między jasnymi i ciemnymi obrazami są bardziej dokładne.
Detail Clarity Processor 4
Zastrzeżony układ analizuje każdą klatkę wideo klatka po klatce, aby renderować obszary drobnych szczegółów z krystaliczną wyrazistością. Dane są pobierane z czterech pasm częstotliwości sygnału za pomocą różnych algorytmów. Pozwala to na wyostrzenie i korektę konturów oraz redukcję szumów - dla ostrego jak brzytwa wyświetlania tekstu i lepszej rozdzielczości szczegółów w filmach i grafice.
Elastyczna konstrukcja dla każdej wymaganej przestrzeni - Nierzucające się w oczy obudowy
Dzięki nowym, eleganckim obudowom projektory niezauważalnie wtapiają się w otoczenie pomieszczenia. Czarne, wpuszczane podstawy sprawiają, że boczne i przednie panele wydają się smuklejsze. Dyskretna konstrukcja, cicha praca i wyraźna reprodukcja treści zapewniają, że to projekcja (a nie projektor) przyciąga wzrok. Czarne modele są idealne do dyskretnego użytku w ciemniejszych środowiskach, takich jak muzea.
Wszechobecne wrażenia bez hałasu
Sesje dydaktyczne, spotkania i konferencje coraz częściej odbywają się online. Głośność projektora nie powinna zakłócać trwających rozmów ani odwracać uwagi od wyświetlanych treści. Projekcja o niskim poziomie hałasu sprzyja również koncentracji na najważniejszych kwestiach. Seria PT-MZ880 jest wyposażona w tryb cichy, który wytwarza hałas o natężeniu zaledwie 26 dB (PT-MZ780/MZ680) lub 28 dB (PT-MZ880). Zwiększa to uwagę i produktywność odbiorców - zarówno na miejscu, jak i wirtualnie - oraz zapewnia bardziej wciągające wrażenia w instalacjach muzealnych.
Obsługuje wejście sygnału 4K dla struktury systemu
Seria PT-MZ880 jest kompatybilna z sygnałami wejściowymi 4K i obsługuje wideo 4K/60p przez wejścia HDMI lub połączenie DIGITAL LINK. Funkcja ta jest szczególnie przydatna podczas integracji projektorów z istniejącymi strukturami systemowymi obsługującymi 4K. Eliminuje ona również potrzebę stosowania zewnętrznych konwerterów lub ponownego kodowania źródła w przypadkach, gdy ten sam sygnał 4K musi być przesyłany do sieci urządzeń końcowych o różnych rozdzielczościach wyświetlania.
Trzy wejścia HDMI obsługują polecenia CEC
Wejścia HDMI są kompatybilne z sygnałami sterującymi komponentu kompatybilnego z CEC, umożliwiając pełne sterowanie projektorem za pomocą pilota odpowiedniego urządzenia źródłowego. Gdy kompatybilne urządzenie, takie jak opcjonalny bezprzewodowy system prezentacji PressIT, jest podłączone do projektora przez HDMI, projektor automatycznie włącza się z trybu gotowości i rozpoczyna odtwarzanie po naciśnięciu przycisku.
Oddzielne porty LAN i DIGITAL LINK
Projektorami z serii MZ880 można sterować za pośrednictwem dedykowanego portu LAN lub połączenia DIGITAL LINK opartego na HDBase-T™. Obie opcje obsługują sygnały sterujące zgodne z 100Base-TX i 10BaseT za pośrednictwem aplikacji Panasonic, Crestron Connected™, AMX i Extron®. W przypadku sterowania przez sieć LAN, DIGITAL LINK może przesyłać wideo przez długie połączenia kablowe o długości do 150 metrów.
Opcjonalne zmotoryzowane obiektywy: nowy obiektyw o ultrakrótkiej odległości
Seria PT-MZ880 jest wyposażona w zmotoryzowany obiektyw zmiennoogniskowy (1,61-2,76:1) i obsługuje różne opcjonalne obiektywy stałe i zmiennoogniskowe do żądanego ustawienia projektora. Opcjonalne obiektywy obejmują ET-ELU20, nowy obiektyw o ultrakrótkiej odległości z zerowym przesunięciem. Sprawia to, że seria projektorów jest idealna nie tylko do środowisk edukacyjnych i korporacyjnych, ale także do wystaw muzealnych. W przypadku korzystania z kompatybilnego obiektywu z napędem, zoom, ostrość i przesunięcie obiektywu V / H można regulować za pomocą pilota zdalnego sterowania projektora lub aplikacji Smart Projector Control.
Kompatybilność z aplikacją Smart Projector Control
Smart Projector Control to aplikacja do zdalnego sterowania dla urządzeń z systemem iOS i Android™, która umożliwia regulację, sterowanie i monitorowanie do 64 projektorów indywidualnie lub jednocześnie z dowolnego miejsca w zasięgu sieci bezprzewodowej. Za pomocą aplikacji można włączyć lub wyłączyć projektor, wybrać sygnał wejściowy i dostosować ustawienia menu OSD projektora z ekranu dotykowego urządzenia, gdy jest on w trybie gotowości lub migawka jest aktywna.
Zintegrowana regulacja geometrii i mieszanie krawędzi
Zintegrowana regulacja geometrii może być sterowana z pilota projektora i umożliwia korekcję zniekształceń, gdy obrazy są wyświetlane pod niewygodnymi kątami lub na zakrzywionych lub nieregularnych powierzchniach. Sferyczne, cylindryczne lub inne złożone odchylenia mogą być kompensowane bez potrzeby stosowania dodatkowego komputera.
Ponadto, możliwe jest łączenie szwów sąsiadujących projekcji i odpowiednie dostosowanie ich jasności
Oprogramowanie Geometry Manager Pro z Free Grid
Geo Pro dla komputerów PC z systemem Windows® rozszerza funkcjonalność zintegrowanej regulacji geometrii, a dzięki Free Grid nawet złożone korekty są dziecinnie proste. Siatka jest umieszczana na obrazie projekcji w celu przekształcenia zniekształconych obszarów poprzez dostosowanie pozycji punktów kontrolnych na przecięciach linii siatki. Rozmiar siatki można dopasować do wielkości ziarna (od 2 x 2 do 11 x 11 linii), a postęp pracy jest automatycznie zapisywany, umożliwiając płynne przełączanie między różnymi rozdzielczościami siatki. Ponadto kolor linii siatki i punktów kontrolnych można dostosować tak, aby wyraźnie wyróżniały się na obrazie projekcji.
Dane techniczne
Nazwa | Panasonic PT-MZ780 Projektor, 1920 x 1200 WUXGA, 7 000 ANSI Lumen |
---|---|
Numer artykułu | 1000017689 |
GTIN/EAN | 5025232916184 |
SKU | PT-MZ780 |
Nazwa modelu | PT-MZ780 |
W zestawie soczewka | Tak |
Marka | Panasonic |
Typ produktu | Projektor |
Seria | Panasonic MZ Series |
Obszar zastosowania | Projektory biznesowe , Projektory instalacyjne Obszar zastosowania Projektor o ultrakrótkiej odległości: Do użytku w salach konferencyjnych i klasach szkolnych opracowano specjalne projektory krótkodystansowe wyposażone w obiektyw szerokokątny. Projektory te są również zazwyczaj wykorzystywane do pracy z tablicami interaktywnymi. Projektory te mają możliwość wyświetlania dużego obrazu z bardzo małej odległości. Projektory ultrakrótkoogniskowe są niezwykle popularne w kręgach prezenterów, ponieważ po pierwsze obraz nie jest zasłaniany, gdy prezenter stoi przed ekranem. Po drugie, prezenter nie jest lub jest tylko nieznacznie oślepiony przez projektor. Zwiększenie tego efektu oferują projektory ultrakrótkoogniskowe, które wyświetlają odpowiednio duży obraz z odległości zaledwie kilku centymetrów. |
Typ projektora | LCD Typ projektora DLP: DLP to technika projekcyjna. Dzięki technologii DLP światło jest wysyłane przez obracające się koło kolorów. W nowszych projektorach DLP zwiększono już liczbę segmentów kolorów na obrotowym kole barw z sześciu do nawet ośmiu, aby uzyskać lepsze mieszanie kolorów. Kolorowe światło jest kierowane na układ DLP, w którym znajdują się mikrolusterka. Na każdy piksel przypada jedno mikrolusterko. Z każdego pojedynczego mikrolustra obraz jest przekazywany przez soczewkę na ekran projekcyjny, gdzie pojawia się teraz obraz. Efekt tęczy: Efekt tęczy występuje w zasadzie we wszystkich 1-chipowych projektorach DLP. Jednak tylko około jedna trzecia wszystkich użytkowników zauważa ten efekt. Gdy obrazy są generowane przez projektory DLP, określony kolor koła barw jest kolejno wyświetlany na ekranie dla każdego piksela i interpretowany przez oko widza jako odpowiedni kolor o określonej jasności/intensywności. Im więcej segmentów ma koło kolorów projektora DLP i im szybciej się obraca lub steruje nim układ DLP, tym efekt tęczy jest mniejszy. Odczuwalne jest wtedy miganie barw koła barw (czerwono-zielono-niebieskie, ewentualnie inne), częściowo przy pełnych, także nieruchomych obrazach, częściowo przy ruchomych, ale szczególnie przy krawędziach między jasnymi i ciemnymi obszarami obrazu. Efekt ten można zaobserwować również w obrazach o wysokim kontraście lub ciemnych, albo gdy zawartość obrazu zmienia się gwałtownie, np. w filmach akcji. Widzowie, którzy zauważyli ten efekt, zgłaszają między innymi od lekkich bólów głowy do silnych bólów i zawrotów głowy. LCD: LCD (liquid crystal display) to technologia projekcyjna. Światło lampy jest dzielone przez lustro dichroiczne na trzy podstawowe kolory: czerwony, zielony i niebieski (3LCD). Rozszczepione światło jest filtrowane przez polikrzemowy panel ciekłokrystaliczny pracujący dla każdego koloru. W ten sposób powstają monochromatyczne obrazy, które są nakładane przez pryzmat, tworząc obraz na ekranie. Szczególnie wysokiej jakości beamery wykorzystują cztery panele (4LCD). W przypadku beamerów 4LCD wyodrębniony jest również kolor żółty. To wzmocnienie podkreśla ekspozycję koloru żółtego. LCoS: LcoS jest techniką projekcyjną. Technologia ta również wykorzystuje panele ciekłe, ale panele nie są podświetlane jak w przypadku technologii LCD. Za panelami znajdują się lustra, które są podobne do technologii DLP. Lustra te znacznie redukują efekt fly screen i pozwalają uzyskać wyższe wartości kontrastu. Tylna projekcja: Wiele projektorów jest przystosowanych do tzw. projekcji tylnej. W przypadku projekcji tylnej wymagany jest odpowiednio półprzezroczysty ekran (ekran do projekcji tylnej). W przypadku projekcji tylnej projektor jest umieszczony za ekranem, a odpowiedni tryb jest włączony w menu projektora. Funkcja ta zapewnia lustrzane odbicie obrazu. Zaletą tylnej projekcji jest to, że obraz nie jest przesłaniany w obszarze przed ekranem, gdy ludzie przechodzą przed obrazem w stożku światła między projektorem a ekranem. Do projekcji tylnej potrzebne są projektory o większej mocy świetlnej, ponieważ dużo światła jest tracone przy przechodzeniu przez ekran. Ponieważ ekrany z powierzchnią do projekcji tylnej mają wysoki współczynnik wzmocnienia, zmniejsza się kąt widzenia, dlatego widzowie powinni być ustawieni jak najbardziej centralnie przed ekranem. Ten rodzaj tylnej projekcji jest szczególnie popularny w branży eventowej. Projektory krótkodystansowe: Do użytku w salach konferencyjnych i klasach szkolnych opracowano specjalne projektory krótkodystansowe wyposażone w obiektyw szerokokątny. Projektory te są również powszechnie wykorzystywane do pracy z tablicami interaktywnymi. Projektory krótkoogniskowe mają właściwość wyświetlania dużego obrazu z bardzo małej odległości. Funkcja ta jest niezwykle popularna w kręgach prezenterów, ponieważ z jednej strony niewiele obrazu jest zasłonięte, gdy prezenter stoi przed ekranem. Po drugie, prezenter nie jest lub jest tylko nieznacznie oślepiony przez projektor. Zwiększenie tego efektu oferują projektory ultrakrótkoogniskowe, które wyświetlają odpowiednio duży obraz z odległości zaledwie kilku centymetrów. |
Typ lampy projectora | Laser |
ANSI Lumenów | 7 000 ANSI Lumen |
Rozdzielczość | 1920 x 1200 WUXGA Rozdzielczość Uchwała: Rozdzielczość projektora to maksymalna liczba punktów obrazu (pikseli), jaką projektor może wyświetlić w oparciu o naturalnie istniejącą technologię, czyli bez konwersji lub przycinania obrazu. Rozdzielczość natywna to liczba pikseli, jaką projektor fizycznie posiada do wyświetlenia obrazu. Projektor zwykle interpoluje rozdzielczość, gdy otrzymuje sygnał obrazu o wyższej rozdzielczości niż rozdzielczość natywna. W takim przypadku może wystąpić brak szczegółów obrazu lub ogólne rozmycie wyświetlanego obrazu. Jeśli projektor otrzymuje sygnał obrazu o rozdzielczości niższej niż natywna, to również interpoluje, skaluje obraz do rozdzielczości natywnej, oblicza odpowiednie dodatkowe piksele, jeśli to możliwe bez zmiany informacji o obrazie. Wadą w tym przypadku jest to, że chociaż obraz jest wyświetlany większy niż podawany, oryginalne pojedyncze piksele mogą stać się znacznie bardziej widoczne, ponieważ są pomnożone przez konwersję. 4K: 4K odnosi się do rozdzielczości 3840 x 2160 lub Ultra High Definition Television (UHDTV). Rozdzielczość ta odpowiada 4-krotnej rozdzielczości Full HD. Do nagrywania filmów w takiej rozdzielczości potrzebne są specjalne kamery, które mogą nagrywać w rozdzielczości około 8 megapikseli (4K). Full HD: Terminem Full HD określa się urządzenia, które mogą fizycznie wyświetlać lub wyprowadzać sygnały HDTV w pełnej (1920 x 1080 pikseli) rozdzielczości. 1080p: 1080p to specyfikacja pionowych linii obrazu. Dotyczy to między innymi rozdzielczości 1920 x 1080. Litera "p" w tym przypadku oznacza pełne klatki, więc wszystkie linie obrazu są wyświetlane jednocześnie. 1080i: 1080i to specyfikacja pionowych linii obrazu. Spójnik "i" w tym przypadku oznacza pola. Sygnał ten jest zwykle wyświetlany interpolowany (np. przez urządzenia o rozdzielczości 1280 x 720 HDready). Interpolacja cyfrowo dodaje piksele, ale też oferuje lekkie rozmycie. Z kolei w odtwarzaniu 1080p wykorzystywane są pełne klatki. |
Proporcje obrazu | 16:10 Proporcje obrazu Format: Wyświetlany obraz jest wyświetlany w formacie (współczynniku proporcji) określonym przez projektor. O formacie decyduje również rozdzielczość projektora (patrz również wpis Rozdzielczość). Format ekranu jest zwykle wybierany na podstawie formatu obrazu z rzutnika. Najczęściej spotykane formaty to 4:3, 16:9 i 16:10. |
Kontrast | 3 000 000 :1 Kontrast Kontrast: Kontrast odzwierciedla gradację pomiędzy najjaśniejszym i najciemniejszym punktem. Określa się to od bieli przez szarość do czerni. Im wyższy kontrast, tym dokładniej można rozpoznać poszczególne gradacje pomiędzy poszczególnymi sekcjami. W realnym użytkowaniu kontrast odgrywa jednak rolę właściwie tylko w zaciemnionych pomieszczeniach, gdyż światło przeciwdziała kontrastowi. Dlatego też kontrast odgrywa raczej podrzędną rolę w urządzeniach prezentacyjnych. Należy również zauważyć, że kontrast jest określany różnie w zależności od technologii. Często skutkuje to bardzo różnymi wartościami na papierze. Poziom czerni: Poziom czerni wskazuje najniższą wartość światła projekcji, która jest osiągana przy wyświetlaniu czarnego obrazu. Im lepszy poziom czerni, tym bardziej ciemne kolory / czarne tony są podkreślone w obrazie. |
Szumy urządzenia | 32 dB Szumy urządzenia Szum roboczy: Oczywiście każdy projektor wytwarza hałas podczas pracy ze względu na chłodzącą funkcję wentylatora. Jest to określone przez producenta w karcie katalogowej w dB (decybelach). W trybie Eco projektory są cichsze niż podczas normalnej pracy ze względu na zmniejszoną moc wyjściową. Jednak specyfikacje producentów nie zawsze odpowiadają rzeczywistości, ponieważ nie ma znormalizowanej procedury pomiarowej dla tego pomiaru. Nie można więc porównywać projektorów dokładnie przez specyfikację głośności. Decybel (dB): Oczywiście każdy projektor emituje szum pracy spowodowany funkcją chłodzenia przez wentylator. Jest to określone przez producenta w karcie katalogowej w dB (decybelach). W trybie Eco projektory są cichsze niż podczas normalnej pracy ze względu na zmniejszoną moc wyjściową. Jednak specyfikacje producentów nie zawsze odpowiadają rzeczywistości, ponieważ nie ma znormalizowanej procedury pomiarowej dla tego pomiaru. Projektory nie są więc dokładnie porównywalne przez specyfikację głośności. Tom: Oczywiście każdy projektor wytwarza hałas podczas pracy ze względu na chłodzącą funkcję wentylatora. Jest to podawane przez producenta w karcie katalogowej w dB (decybelach). W trybie Eco projektory są cichsze niż podczas normalnej pracy ze względu na zmniejszoną moc wyjściową. Jednak specyfikacje producentów nie zawsze odpowiadają rzeczywistości, ponieważ nie ma znormalizowanej procedury pomiarowej dla tego pomiaru. Projektory te nie są więc do końca porównywalne pod względem objętości. |
Szumy urządzenia eco | 26 dB Szumy urządzenia eco Szum roboczy: Oczywiście każdy projektor wytwarza hałas podczas pracy ze względu na chłodzącą funkcję wentylatora. Jest to określone przez producenta w karcie katalogowej w dB (decybelach). W trybie Eco projektory są cichsze niż podczas normalnej pracy ze względu na zmniejszoną moc wyjściową. Jednak specyfikacje producentów nie zawsze odpowiadają rzeczywistości, ponieważ nie ma znormalizowanej procedury pomiarowej dla tego pomiaru. Nie można więc porównywać projektorów dokładnie przez specyfikację głośności. Decybel (dB): Oczywiście każdy projektor emituje szum pracy spowodowany funkcją chłodzenia przez wentylator. Jest to określone przez producenta w karcie katalogowej w dB (decybelach). W trybie Eco projektory są cichsze niż podczas normalnej pracy ze względu na zmniejszoną moc wyjściową. Jednak specyfikacje producentów nie zawsze odpowiadają rzeczywistości, ponieważ nie ma znormalizowanej procedury pomiarowej dla tego pomiaru. Projektory nie są więc dokładnie porównywalne przez specyfikację głośności. Tom: Oczywiście każdy projektor wytwarza hałas podczas pracy ze względu na chłodzącą funkcję wentylatora. Jest to podawane przez producenta w karcie katalogowej w dB (decybelach). W trybie Eco projektory są cichsze niż podczas normalnej pracy ze względu na zmniejszoną moc wyjściową. Jednak specyfikacje producentów nie zawsze odpowiadają rzeczywistości, ponieważ nie ma znormalizowanej procedury pomiarowej dla tego pomiaru. Projektory te nie są więc do końca porównywalne pod względem objętości. |
Żywotność lampy | 20 000 Żywotność lampy Żywotność lampy: Żywotność lampy jest określona przez producenta raz w trybie normalnym, a raz w trybie eco. W zależności od trybu, w którym używany jest projektor, lampa może działać krócej lub dłużej. Jednak żywotność lampy zależy również od czasu użytkowania. Im dłużej projektor jest eksploatowany, tym szybciej traci swoją żywotność. Ponadto czynniki zewnętrzne, takie jak kurz czy nikotyna, mogą prowadzić do skrócenia okresu eksploatacji. Aby zapewnić dłuższą żywotność lampy, należy odpowiednio konserwować urządzenie. W przypadku projektorów LCD konserwacja oznacza, że filtr powietrza powinien być często odkurzany lub całkowicie wymieniany w przypadku odpowiedniego nagromadzenia się zanieczyszczeń. Aby dogodzić użytkownikowi, poszczególni producenci oferują różne warunki gwarancji na lampy dla swoich urządzeń. Na przykład, jeden rok na lampę lub do 1000 godzin pracy lampy, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. Różni się to jednak w zależności od producenta i można to znaleźć w konkretnych kartach katalogowych. |
Czas pracy | 24/7 |
Najmniejsza Dystans projekcyjny | 300 cm |
Maksymalna Dystans projekcyjny | 1 100 cm |
Najmniejsza Współczynnik rzutu | 1,61 Najmniejsza Współczynnik rzutu Współczynnik projekcji: Współczynnik projekcji wskazuje, przy jakiej odległości projekcji uzyskuje się odpowiednią szerokość obrazu. Wartość ta zależy od zainstalowanego obiektywu.Przykład 1 - Obliczanie odległości: Współczynnik projekcji 1,4-1,8:1 Pożądana szerokość obrazu = 300 cm Wynik: odległość 420 - 540 cm (300 x 1,4 lub 1,8). Przykład 2 - Obliczenie możliwych szerokości obrazu: Współczynnik projekcji 1,4-1,8:1 Odległość projekcji = 560 cm Wynik: 311 - 400 cm szerokości obrazu (560 / 1,4 lub 1,8). |
Maksymalna Współczynnik rzutu | 2,76 Maksymalna Współczynnik rzutu Współczynnik projekcji: Współczynnik projekcji wskazuje, przy jakiej odległości projekcji uzyskuje się odpowiednią szerokość obrazu. Wartość ta zależy od zainstalowanego obiektywu.Przykład 1 - Obliczanie odległości: Współczynnik projekcji 1,4-1,8:1 Pożądana szerokość obrazu = 300 cm Wynik: odległość 420 - 540 cm (300 x 1,4 lub 1,8). Przykład 2 - Obliczenie możliwych szerokości obrazu: Współczynnik projekcji 1,4-1,8:1 Odległość projekcji = 560 cm Wynik: 311 - 400 cm szerokości obrazu (560 / 1,4 lub 1,8). |
Najmniejsza Poziomy Lens-Shift | -35% |
Maksymalna Poziomy Lens-Shift | 35% |
Najmniejsza Pionowy Lens-Shift | -67% |
Maksymalna Pionowy Lens-Shift | 67% |
Pozioma korekcja Keystone | 15% Pozioma korekcja Keystone Korekcja Keystone w poziomie: Jeśli to możliwe, projektor powinien być zawsze ustawiony pod kątem prostym i poziomym do ekranu, aby uzyskać optymalny efekt. W praktyce jednak nie zawsze jest to możliwe. Z tego powodu prawie wszystkie beamery są wyposażone w korekcję pionowego keystone'a, a niektóre modele również w korekcję poziomego keystone'a. Funkcja ta cyfrowo kompensuje i koryguje zniekształcenia trapezowe obrazu. Ponadto istnieje również automatyczna korekcja geometrii obrazu, dzięki której projektor automatycznie wykrywa pochylenie i sam się dostosowuje. Przesunięcie: Większość projektorów nie wyświetla obrazu na wprost, ale z lekkim przesunięciem pionowym w dół lub w górę ( w zależności od rodzaju instalacji są np. instalacje stołowe lub sufitowe, w których takie przesunięcie jest przydatne). To tak zwane przesunięcie można skompensować za pomocą pionowej korekcji geometrii obrazu (uwaga: utrata jakości!) lub funkcji lens shift (optyczne, bezstratne rozwiązanie) (jeśli projektor jest dostępny). |
Pionowa korekcja Keystone | 20% |
wejścia | 1x Ethernet , 1x RS232 , 1x VGA , 2x 3,5mm Jack , 3x HDMI wejścia HDMI: Cyfrowe połączenie do transmisji obrazu i dźwięku. Niezbędne do uzyskania wysokiej rozdzielczości obrazu (HDTV). Ponieważ HDMI 1.4 (High Speed) nadaje się do przesyłania treści 3D w Full HD. Dla uzyskania wysokiej rozdzielczości obrazu w UHD, 4K lub HDR odpowiednie jest połączenie przez HDMI 2.0a i wyższe. Należy stosować HDMI 2.1 lub wyższy od 120Hz odświeżania w 4K. VGA: Złącze VGA to 15-pinowe złącze służące do analogowej transmisji obrazu. Nazywany jest również DSub15 i jest często spotykany w notebookach i komputerach PC. W porównaniu do pozostałych połączeń analogowych oferuje dobrą jakość obrazu. Może być przykręcony do urządzenia wejściowego lub wyjściowego i może być dostosowany do YUV przy odpowiedniej konfiguracji. DisplayPort: Złącze DisplayPort to połączenie zgodne ze standardem VESA, służące do przesyłania danych obrazu i dźwięku. Oprócz szyfrowania HDCP, obsługiwane jest również DPCP. Ze względu na niewielkie rozmiary, złącze to jest najczęściej stosowane w notebookach. Dodatkowym małym wariantem jest MiniDisplayPort, który jest wykorzystywany przede wszystkim w urządzeniach Apple. DVI: DVI (Digital Visual Interface) to interfejs służący do przesyłania danych wideo. Przez DVi-A można przesyłać tylko sygnały analogowe, przez DVI-D tylko sygnały cyfrowe, a przez DVI-I oba rodzaje sygnałów. USB: USB (Universal Serial Bus) służy do sterowania i zarządzania projektorem (USB-B). W niektórych urządzeniach biznesowych pliki biurowe i obrazy mogą być również prezentowane bezpośrednio za pomocą pamięci USB lub przez wejście USB (USB-A) można podłączyć mysz. Toslink: Połączenie Toslink jest połączeniem sygnału optycznego, które działa na zasadzie światłowodu. Służy do cyfrowej transmisji sygnałów audio. Konstrukcja optyczna oferuje mniejszą podatność na zakłócenia od zewnętrznych wpływów magnetycznych i elektrycznych. Połączenie to jest najczęściej stosowane w obszarze odtwarzaczy DVD / Blu-ray i porównywalnych urządzeń w połączeniu z amplitunerem AV, jeśli te pracują z sygnałami dts lub Dolby Digital. YUV: Połączenie YUV, zwane również Y Cb/Pb Cr/Pr lub połączeniem komponentowym, jest analogowym połączeniem wideo z trzema kanałami (kanałem natężenia światła i dwoma kanałami koloru). Jakościowo jest to najlepsze analogowe połączenie wideo. Kabel komponentowy: Złącze YUV przesyła sygnały analogowe trzema przewodami (Y=czarny i biały UV=kolory). YUV służy do transmisji HDTV i jest kompatybilny np. z Cinch. S-Video: Połączenie S-Video jest również nazywane połączeniem S-VHS lub Hosiden. W porównaniu do połączenia wideo Cinch pracuje z dwoma kanałami (jasność/kolor). Pod względem jakości jest nieco lepiej niż w przypadku połączenia wideo Cinch, ale są też ograniczenia. Można je tłumaczyć podatnością sygnału, co przejawia się np. w zniekształceniach obrazu. Cinch: Połączenie wideo cinch jest również nazywane połączeniem kompozytowym. Aby łatwiej było go rozpoznać, zazwyczaj jest on obszyty żółtym kolorem. Ponieważ transmisja odbywa się tylko jednym kanałem, jakość obrazu jest na niskim poziomie. D-Sub15: Złącze VGA to 15-pinowe złącze służące do przesyłania obrazu w sposób analogowy. Nazywany jest również DSub15 i jest często spotykany w notebookach i komputerach PC. W porównaniu z innymi złączami analogowymi oferuje dobrą jakość obrazu. Może być przykręcony do urządzenia wejściowego lub wyjściowego i może być dostosowany do YUV przy odpowiedniej konfiguracji. RS232: Interfejs RS232 może być używany do sterowania lub zarządzania projektorem. Mini Jack: Za pomocą jednopinowego Mini Jack można przesyłać monofoniczne sygnały audio, za pomocą dwupinowego stereo sygnały audio, a za pomocą trzypinowego stereo sygnały audio i dane obrazu. Scart: Scart to złącze, które można wykorzystać do przesyłania analogowych sygnałów audio i wideo. Jest on kompatybilny z innymi złączami analogowymi, takimi jak RCA czy S-Video. ARC: Kanał zwrotny audio, zwany również ARC lub audio return channel, został wprowadzony wraz z wersją HDMI 1.4 w celu zmniejszenia ilości okablowania pomiędzy komponentami HDMI. Kanał zwrotny audio biegnie przez istniejący kabel HDMI. Dlatego nie trzeba już podłączać dodatkowego kabla dla dźwięku. Oba urządzenia muszą jednak obsługiwać ARC. Wszystkie formaty plików audio, które są również przesyłane przez interfejs SPDIF, mogą być przesyłane przez kanał zwrotny audio. Należą do nich Dolby Digital, Digital Theatre Sound i PCM audio. Przykładowo, połączenie pomiędzy telewizorem (w tym odbiornikiem) a amplitunerem AV może być wykonane za pomocą kabla HDMI. Dźwięk z telewizora jest przekazywany za pomocą kabla HDMI. Wcześniej dla sygnałów audio wymagany był dodatkowy kabel cyfrowy (koncentryczny lub Tos-Link). |
Technologia Wireless | opcjonalny WLAN Technologia Wireless WLAN: WLAN (Wireless Local Area Network) odnosi się do sieci bezprzewodowej. Na przykład projektory lub wyświetlacze można podłączyć bezprzewodowo do różnych źródeł (notebooki, smartfony itp.), aby zrealizować bezprzewodową transmisję obrazu. W niektórych przypadkach wymagane są do tego dalsze komponenty (klucze sprzętowe/adaptery), jeśli połączenie bezprzewodowe nie jest bezpośrednio obsługiwane. AirPlay: Technologia AirPlay firmy Apple służy do bezprzewodowego przesyłania treści, takich jak muzyka i filmy, z urządzeń z systemem iOS i Mac. Mogą to być również urządzenia odbiorcze, takie jak głośniki, amplitunery AV i systemy stereo lub telewizory. Streaming działa również z urządzenia iOS do dopasowanego odbiornika. Protokół opracowany przez Apple może być licencjonowany również przez innych producentów. iProjection: Dzięki bezpłatnej aplikacji Epson iProjection można zdalnie obsługiwać projektory oraz wyświetlać treści biurowe i zdjęcia. Aplikacja jest zgodna z obecnymi projektorami biznesowymi Epson i może być również używana jako praktyczny pilot. Inne cechy tej funkcjonalności to wyszukiwanie dostępnych projektorów, regulacja głośności, wyciszenie oraz funkcja freeze, pozwalająca na zatrzymanie bieżącego obrazu prezentacji. Najważniejsze treści pakietu Office, takie jak pliki Word, Excel, PowerPoint, Keynote i PDF, są obsługiwane i mogą być odtwarzane bezpośrednio z nośnika. Obrazy w formacie JPEG i PNG mogą być również prezentowane bezpośrednio. Aplikację Epson iProjection można pobrać bezpłatnie z Apple App Store i google Play Store. Easy MP: Specjalna funkcja sieciowa firmy Epson. Funkcja Easy MP pozwala na efektywne prezentowanie za pośrednictwem wielu komputerów poprzez istniejącą sieć. Easy MP pozwala na przesyłanie prezentacji, obrazów, a także danych audio przez sieć i tym samym otrzymywanie wyboru z różnych źródeł w sieci. |
Właściwości | Edge Blending , Korekcja geometryczna , Lens Shift , Wymienny obiektyw |
Szerokość produktu | 56,1 cm |
Wysokość produktu | 19 cm |
Głębokość produktu | 43,7 cm |
Waga | 18,6 kg |
Kolor | Czarny |
Zakres dostawy | Pilot , Skrócona instrukcja obsługi , baterie , kabel zasilający , objective |
Stan | Nowy |
Czas trwania gwarancji | 24 |
Typ gwarancji | BringIn-Service Informacje dotyczące usług i wsparcia |
Informacje o gwarancji producenta:
Tutaj znajdziesz bardziej szczegółowe informacje na temat różnych rodzajów gwarancji. Dane kontaktowe i warunki gwarancji dla danego roszczenia gwarancyjnego znajdują się w przeglądzie producentów. Ustawowe uprawnienia gwarancyjne nie są ograniczone przez dodatkową gwarancję producenta. Nasza odpowiedzialność za wady jest regulowana przepisami prawa. Prawa do wad można dochodzić bezpłatnie.