17 999,00 zł*
- ANSI Lumenów 5 200 ANSI Lumen
- Rozdzielczość 1920 x 1200 WUXGA
- Proporcje obrazu 16:10
- Szumy urządzenia 35 dB
Często kupowane razem
Informacje dot. produktu
Błyskotliwa reprodukcja kolorów
Quartet Colour Harmonizer to oryginalny mechanizm koła kolorów o zoptymalizowanej konstrukcji optycznej. Moduluje on moc światła zgodnie z wymaganiami kolorystycznymi obrazu i osiąga reprodukcję szerokiego spektrum kolorów z czystą bielą, zapewniając większą dokładność i głębię kolorów bez utraty jasności. W połączeniu ze stabilną jasnością lasera SOLID SHINE i doskonałą jednorodnością obrazowania DLP™, kolory wydają się bogatsze i jaśniejsze bez zielonego odcienia, który czasami występuje w alternatywnych technologiach projekcji.
Doświadcz następujących atrakcji:
- Gwarantowane bezpieczeństwo lasera
- Funkcja Quick Start / Quick Off
- Obrót korpusu o 360 stopni z przodu i z boku
- Funkcje mieszania krawędzi i dopasowywania kolorów
- Kompatybilność z Art-Net DMX, Crestron Connected™ i PJLink™
- Tryb symulacji DICOM
Rich Color Enhancer
Rich Color Enhancer obejmuje tryb dynamiczny, który nadaje priorytet jasności obrazu oraz tryb graficzny/tryb domyślny dostosowany do zawartości graficznej. Tryb ten dostosowuje taktowanie koła kolorów, aby uzyskać głębsze nasycenie kolorów w sytuacjach, w których maksymalna jasność projekcji nie jest wymagana.
Dynamiczny Kontrast 2 Zwiększa precyzję kontrastu
PT-FRZ60/FRZ50 posiada nowe ustawienie Dynamicznego Kontrastu 2, które zwiększa cyfrowo modulowaną precyzję kontrastu do poziomu zbliżonego do naszych profesjonalnych modeli. Dynamiczny kontrast dostosowuje moc światła klatka po klatce lub scena po scenie zgodnie z wymaganiami obrazu, osiągając dokładny kontrast, gdy jasne i ciemne sceny często się przeplatają. Biele są jaśniejsze, czernie bogatsze, a odcienie skóry bardziej naturalne, nawet w dobrze oświetlonym otoczeniu. Technologia ta zużywa również mniej energii niż konwencjonalne systemy projekcyjne.
Szerokokątny obiektyw z 2,0-krotnym zoomem i przesunięciem obiektywu
Aby utorować drogę do bezstresowej instalacji, projektory są wyposażone w obiektyw z 2,0-krotnym zoomem optycznym, który obsługuje szeroki zakres odległości projekcji, jednocześnie wypełniając cały ekran obrazem o wysokiej jasności. Przesunięcie obiektywu V/H (w pionie: +64%, -44% i w poziomie: +34%, -27%) lokalizuje obraz na ekranie, gdy optymalne umieszczenie projektora nie jest możliwe, np. w pomieszczeniach o wysokim suficie lub w przypadku projekcji pod kątem. Korekcja geometrii obrazu V/H (pionowa: ±40°, pozioma: ±20°), korekcja zakrzywienia ekranu i funkcja automatycznego obracania obrazu dodatkowo zwiększają elastyczność. Obiektyw, zakres przesunięcia obiektywu i opcjonalne mocowania są identyczne jak w poprzednim modelu Panasonic PT-RZ570, dzięki czemu PT-FRZ60/FRZ50 jest opłacalnym wyborem zastępczym, ponieważ nowy projektor można bezpośrednio wymienić praktycznie bez żadnych zmian instalacyjnych.
Obsługuje sygnał wejściowy 4K/60p
Oba projektory obsługują nieskompresowane sygnały wejściowe 4K/60p za pośrednictwem wejść HDMI® zgodnych z HDCP 2.3 lub złącza DIGITAL LINK. Możliwość odtwarzania wideo Ultra HD w rozdzielczości projektora jest nieoceniona podczas dystrybucji tego samego sygnału do punktów końcowych obsługujących 4K z różnymi rozdzielczościami ekranu. Zewnętrzny konwerter wideo nie jest wymagany, co oszczędza koszty instalacji i nie trzeba już ponownie kodować wideo, aby dopasować je do różnych rozdzielczości ekranu. W razie potrzeby zarówno sygnały wideo, jak i sygnały sterujące zgodne z 10Base-T/100Base-TX można przypisać do DIGITAL LINK za pomocą kabla CAT5e STP (lub wyższego): ekonomiczny sposób łączenia na duże odległości.
Wejścia HDMI z obsługą CEC i wyjście USB DC
Wejścia HDMI są kompatybilne z poleceniami sterującymi z komponentu kompatybilnego z CEC, umożliwiając włączanie/wyłączanie projektora i uruchamianie odtwarzania za pomocą elementów sterujących urządzenia źródłowego. Wyjście USB DC 5 V/2 A zasila sieciowe urządzenie strumieniowe HDMI, umożliwiając grupom udostępnianie treści z komputerów lub telefonów komórkowych na dużym ekranie. Zasilanie USB umożliwia również podłączenie PressIT, nowego bezprzewodowego systemu prezentacji Panasonic, umożliwiającego łatwe przesyłanie treści z komputera lub telefonu komórkowego jednym dotknięciem - bez konieczności instalowania oprogramowania.
Oddzielne porty LAN i DIGITAL LINK
Oddzielne porty LAN i DIGITAL LINK oparte na HDBase-T™ umożliwiają przesyłanie sygnałów sterujących zgodnych z 100Base-TX i 10BaseT za pośrednictwem aplikacji Panasonic, Crestron ®, AMX i Extron ® przypisanych do dedykowanego połączenia LAN, umożliwiając DIGITAL LINK uzyskanie wysokiej przepustowości wideo na odległościach kablowych do 150 m (492 stóp).
Cichy tryb projekcji 27 dB
Przy coraz większej liczbie zajęć i spotkań odbywających się online, ważne jest, aby mieć cichy projektor, który nie zagłuszy dyskusji. Cichy projektor pomaga również skupić się zespołowi, ograniczając rozpraszanie uwagi. PT-FRZ60/FRZ50 posiada tryb cichy, który pozwala na praktycznie niesłyszalną pracę przy 27 dB (PT-FRZ50) lub 30 dB (PT-FRZ60). Ciesz się lepszymi wynikami dzięki uważnej publiczności, niezależnie od tego, czy są w sali, czy uczestniczą w Internecie.
Laser SOLID SHINE zapewniający niezawodnie wysoką jasność
PT-FRZ60 i PT-FRZ50 są wyposażone w półprzewodnikowe moduły laserowe o długiej żywotności zamiast zużywalnej lampy. Korzyści z projekcji laserowej są dobitnie udowodnione, bez części eksploatacyjnych do wymiany przez lata ciągłej projekcji 24/7 i bardziej płaskiej rampy jasności z doskonałą jednorodnością kolorów. Lepsza jakość obrazu przez dłuższy czas przy stosunkowo niższych kosztach. Kolejną zaletą jest możliwość włączania i wyłączania urządzenia w dowolnym momencie za pomocą przełącznika pokojowego bez uszkadzania źródła światła.
Nadmiarowość lasera utrzymuje wyświetlanie obrazu
Obwód awaryjny ogranicza utratę jasności w mało prawdopodobnym przypadku awarii pojedynczej diody. Multi Laser Drive Engine posiada nadmiarowe moduły laserowe, które utrzymują wyświetlanie obrazu i pozwalają na kontynuowanie prezentacji w przypadku awarii jednego modułu laserowego, co jest nieocenione w sytuacjach krytycznych, w których projekcja nie może zostać przerwana.
Bezfiltrowe chłodzenie i hermetyczny blok optyczny
Zastosowanie chłodzenia opartego na rurkach cieplnych z radiatorami dla bloku DMD eliminuje potrzebę stosowania filtra powietrza. Projektory te mogą pracować nieprzerwanie przez 20 000 godzin* w zapylonym środowisku bez konieczności konserwacji dzięki hermetycznie zamkniętemu silnikowi optycznemu, który zapobiega wnikaniu kurzu i związanej z tym degradacji obrazu.
Multi Monitoring & Control Software z opcjonalnymi funkcjami wczesnego ostrzegania
Zarządzaj do 2,048 jednostkami przez intranet z wygodną wizualizacją przeglądu systemu i automatycznym wyszukiwaniem niezarejestrowanych jednostek. Bezpłatne oprogramowanie jest dostarczane wraz z opcjonalnymi funkcjami wczesnego ostrzegania*. Umożliwiają one wykrywanie anomalii, przypomnienia o zaplanowanej konserwacji i nie tylko.
Daylight View Basic
Technologia Daylight View Basic firmy Panasonic zapewnia ostre, dobrze widoczne obrazy dzięki uwydatnieniu szczegółów, zwłaszcza w ciemnych obszarach obrazu, które normalnie są trudne do zobaczenia w jasno oświetlonych pomieszczeniach. Wbudowany czujnik mierzy światło otoczenia, a Daylight View Basic dostosowuje kolor półtonów i jasność do oświetlenia otoczenia.
Dane techniczne
Nazwa | Panasonic PT-FRZ50WE Projektor, 1920 x 1200 WUXGA, 5 200 ANSI Lumen |
---|---|
Numer artykułu | 1000014322 |
GTIN/EAN | 5025232941414 |
SKU | PT-FRZ50WE |
Nazwa modelu | PT-FRZ50WE |
W zestawie soczewka | Tak |
Marka | Panasonic |
Typ produktu | Projektor |
Seria | Panasonic FRZ Series |
Obszar zastosowania | Projektory biznesowe , Projektory instalacyjne Obszar zastosowania Projektor o ultrakrótkiej odległości: Do użytku w salach konferencyjnych i klasach szkolnych opracowano specjalne projektory krótkodystansowe wyposażone w obiektyw szerokokątny. Projektory te są również zazwyczaj wykorzystywane do pracy z tablicami interaktywnymi. Projektory te mają możliwość wyświetlania dużego obrazu z bardzo małej odległości. Projektory ultrakrótkoogniskowe są niezwykle popularne w kręgach prezenterów, ponieważ po pierwsze obraz nie jest zasłaniany, gdy prezenter stoi przed ekranem. Po drugie, prezenter nie jest lub jest tylko nieznacznie oślepiony przez projektor. Zwiększenie tego efektu oferują projektory ultrakrótkoogniskowe, które wyświetlają odpowiednio duży obraz z odległości zaledwie kilku centymetrów. |
Typ projektora | DLP Typ projektora DLP: DLP to technika projekcyjna. Dzięki technologii DLP światło jest wysyłane przez obracające się koło kolorów. W nowszych projektorach DLP zwiększono już liczbę segmentów kolorów na obrotowym kole barw z sześciu do nawet ośmiu, aby uzyskać lepsze mieszanie kolorów. Kolorowe światło jest kierowane na układ DLP, w którym znajdują się mikrolusterka. Na każdy piksel przypada jedno mikrolusterko. Z każdego pojedynczego mikrolustra obraz jest przekazywany przez soczewkę na ekran projekcyjny, gdzie pojawia się teraz obraz. Efekt tęczy: Efekt tęczy występuje w zasadzie we wszystkich 1-chipowych projektorach DLP. Jednak tylko około jedna trzecia wszystkich użytkowników zauważa ten efekt. Gdy obrazy są generowane przez projektory DLP, określony kolor koła barw jest kolejno wyświetlany na ekranie dla każdego piksela i interpretowany przez oko widza jako odpowiedni kolor o określonej jasności/intensywności. Im więcej segmentów ma koło kolorów projektora DLP i im szybciej się obraca lub steruje nim układ DLP, tym efekt tęczy jest mniejszy. Odczuwalne jest wtedy miganie barw koła barw (czerwono-zielono-niebieskie, ewentualnie inne), częściowo przy pełnych, także nieruchomych obrazach, częściowo przy ruchomych, ale szczególnie przy krawędziach między jasnymi i ciemnymi obszarami obrazu. Efekt ten można zaobserwować również w obrazach o wysokim kontraście lub ciemnych, albo gdy zawartość obrazu zmienia się gwałtownie, np. w filmach akcji. Widzowie, którzy zauważyli ten efekt, zgłaszają między innymi od lekkich bólów głowy do silnych bólów i zawrotów głowy. LCD: LCD (liquid crystal display) to technologia projekcyjna. Światło lampy jest dzielone przez lustro dichroiczne na trzy podstawowe kolory: czerwony, zielony i niebieski (3LCD). Rozszczepione światło jest filtrowane przez polikrzemowy panel ciekłokrystaliczny pracujący dla każdego koloru. W ten sposób powstają monochromatyczne obrazy, które są nakładane przez pryzmat, tworząc obraz na ekranie. Szczególnie wysokiej jakości beamery wykorzystują cztery panele (4LCD). W przypadku beamerów 4LCD wyodrębniony jest również kolor żółty. To wzmocnienie podkreśla ekspozycję koloru żółtego. LCoS: LcoS jest techniką projekcyjną. Technologia ta również wykorzystuje panele ciekłe, ale panele nie są podświetlane jak w przypadku technologii LCD. Za panelami znajdują się lustra, które są podobne do technologii DLP. Lustra te znacznie redukują efekt fly screen i pozwalają uzyskać wyższe wartości kontrastu. Tylna projekcja: Wiele projektorów jest przystosowanych do tzw. projekcji tylnej. W przypadku projekcji tylnej wymagany jest odpowiednio półprzezroczysty ekran (ekran do projekcji tylnej). W przypadku projekcji tylnej projektor jest umieszczony za ekranem, a odpowiedni tryb jest włączony w menu projektora. Funkcja ta zapewnia lustrzane odbicie obrazu. Zaletą tylnej projekcji jest to, że obraz nie jest przesłaniany w obszarze przed ekranem, gdy ludzie przechodzą przed obrazem w stożku światła między projektorem a ekranem. Do projekcji tylnej potrzebne są projektory o większej mocy świetlnej, ponieważ dużo światła jest tracone przy przechodzeniu przez ekran. Ponieważ ekrany z powierzchnią do projekcji tylnej mają wysoki współczynnik wzmocnienia, zmniejsza się kąt widzenia, dlatego widzowie powinni być ustawieni jak najbardziej centralnie przed ekranem. Ten rodzaj tylnej projekcji jest szczególnie popularny w branży eventowej. Projektory krótkodystansowe: Do użytku w salach konferencyjnych i klasach szkolnych opracowano specjalne projektory krótkodystansowe wyposażone w obiektyw szerokokątny. Projektory te są również powszechnie wykorzystywane do pracy z tablicami interaktywnymi. Projektory krótkoogniskowe mają właściwość wyświetlania dużego obrazu z bardzo małej odległości. Funkcja ta jest niezwykle popularna w kręgach prezenterów, ponieważ z jednej strony niewiele obrazu jest zasłonięte, gdy prezenter stoi przed ekranem. Po drugie, prezenter nie jest lub jest tylko nieznacznie oślepiony przez projektor. Zwiększenie tego efektu oferują projektory ultrakrótkoogniskowe, które wyświetlają odpowiednio duży obraz z odległości zaledwie kilku centymetrów. |
Typ lampy projectora | Laser |
ANSI Lumenów | 5 200 ANSI Lumen |
Rozdzielczość | 1920 x 1200 WUXGA Rozdzielczość Uchwała: Rozdzielczość projektora to maksymalna liczba punktów obrazu (pikseli), jaką projektor może wyświetlić w oparciu o naturalnie istniejącą technologię, czyli bez konwersji lub przycinania obrazu. Rozdzielczość natywna to liczba pikseli, jaką projektor fizycznie posiada do wyświetlenia obrazu. Projektor zwykle interpoluje rozdzielczość, gdy otrzymuje sygnał obrazu o wyższej rozdzielczości niż rozdzielczość natywna. W takim przypadku może wystąpić brak szczegółów obrazu lub ogólne rozmycie wyświetlanego obrazu. Jeśli projektor otrzymuje sygnał obrazu o rozdzielczości niższej niż natywna, to również interpoluje, skaluje obraz do rozdzielczości natywnej, oblicza odpowiednie dodatkowe piksele, jeśli to możliwe bez zmiany informacji o obrazie. Wadą w tym przypadku jest to, że chociaż obraz jest wyświetlany większy niż podawany, oryginalne pojedyncze piksele mogą stać się znacznie bardziej widoczne, ponieważ są pomnożone przez konwersję. 4K: 4K odnosi się do rozdzielczości 3840 x 2160 lub Ultra High Definition Television (UHDTV). Rozdzielczość ta odpowiada 4-krotnej rozdzielczości Full HD. Do nagrywania filmów w takiej rozdzielczości potrzebne są specjalne kamery, które mogą nagrywać w rozdzielczości około 8 megapikseli (4K). Full HD: Terminem Full HD określa się urządzenia, które mogą fizycznie wyświetlać lub wyprowadzać sygnały HDTV w pełnej (1920 x 1080 pikseli) rozdzielczości. 1080p: 1080p to specyfikacja pionowych linii obrazu. Dotyczy to między innymi rozdzielczości 1920 x 1080. Litera "p" w tym przypadku oznacza pełne klatki, więc wszystkie linie obrazu są wyświetlane jednocześnie. 1080i: 1080i to specyfikacja pionowych linii obrazu. Spójnik "i" w tym przypadku oznacza pola. Sygnał ten jest zwykle wyświetlany interpolowany (np. przez urządzenia o rozdzielczości 1280 x 720 HDready). Interpolacja cyfrowo dodaje piksele, ale też oferuje lekkie rozmycie. Z kolei w odtwarzaniu 1080p wykorzystywane są pełne klatki. |
Proporcje obrazu | 16:10 Proporcje obrazu Format: Wyświetlany obraz jest wyświetlany w formacie (współczynniku proporcji) określonym przez projektor. O formacie decyduje również rozdzielczość projektora (patrz również wpis Rozdzielczość). Format ekranu jest zwykle wybierany na podstawie formatu obrazu z rzutnika. Najczęściej spotykane formaty to 4:3, 16:9 i 16:10. |
Kontrast | 20 000 :1 Kontrast Kontrast: Kontrast odzwierciedla gradację pomiędzy najjaśniejszym i najciemniejszym punktem. Określa się to od bieli przez szarość do czerni. Im wyższy kontrast, tym dokładniej można rozpoznać poszczególne gradacje pomiędzy poszczególnymi sekcjami. W realnym użytkowaniu kontrast odgrywa jednak rolę właściwie tylko w zaciemnionych pomieszczeniach, gdyż światło przeciwdziała kontrastowi. Dlatego też kontrast odgrywa raczej podrzędną rolę w urządzeniach prezentacyjnych. Należy również zauważyć, że kontrast jest określany różnie w zależności od technologii. Często skutkuje to bardzo różnymi wartościami na papierze. Poziom czerni: Poziom czerni wskazuje najniższą wartość światła projekcji, która jest osiągana przy wyświetlaniu czarnego obrazu. Im lepszy poziom czerni, tym bardziej ciemne kolory / czarne tony są podkreślone w obrazie. |
Szumy urządzenia | 35 dB Szumy urządzenia Szum roboczy: Oczywiście każdy projektor wytwarza hałas podczas pracy ze względu na chłodzącą funkcję wentylatora. Jest to określone przez producenta w karcie katalogowej w dB (decybelach). W trybie Eco projektory są cichsze niż podczas normalnej pracy ze względu na zmniejszoną moc wyjściową. Jednak specyfikacje producentów nie zawsze odpowiadają rzeczywistości, ponieważ nie ma znormalizowanej procedury pomiarowej dla tego pomiaru. Nie można więc porównywać projektorów dokładnie przez specyfikację głośności. Decybel (dB): Oczywiście każdy projektor emituje szum pracy spowodowany funkcją chłodzenia przez wentylator. Jest to określone przez producenta w karcie katalogowej w dB (decybelach). W trybie Eco projektory są cichsze niż podczas normalnej pracy ze względu na zmniejszoną moc wyjściową. Jednak specyfikacje producentów nie zawsze odpowiadają rzeczywistości, ponieważ nie ma znormalizowanej procedury pomiarowej dla tego pomiaru. Projektory nie są więc dokładnie porównywalne przez specyfikację głośności. Tom: Oczywiście każdy projektor wytwarza hałas podczas pracy ze względu na chłodzącą funkcję wentylatora. Jest to podawane przez producenta w karcie katalogowej w dB (decybelach). W trybie Eco projektory są cichsze niż podczas normalnej pracy ze względu na zmniejszoną moc wyjściową. Jednak specyfikacje producentów nie zawsze odpowiadają rzeczywistości, ponieważ nie ma znormalizowanej procedury pomiarowej dla tego pomiaru. Projektory te nie są więc do końca porównywalne pod względem objętości. |
Szumy urządzenia eco | 30 dB Szumy urządzenia eco Szum roboczy: Oczywiście każdy projektor wytwarza hałas podczas pracy ze względu na chłodzącą funkcję wentylatora. Jest to określone przez producenta w karcie katalogowej w dB (decybelach). W trybie Eco projektory są cichsze niż podczas normalnej pracy ze względu na zmniejszoną moc wyjściową. Jednak specyfikacje producentów nie zawsze odpowiadają rzeczywistości, ponieważ nie ma znormalizowanej procedury pomiarowej dla tego pomiaru. Nie można więc porównywać projektorów dokładnie przez specyfikację głośności. Decybel (dB): Oczywiście każdy projektor emituje szum pracy spowodowany funkcją chłodzenia przez wentylator. Jest to określone przez producenta w karcie katalogowej w dB (decybelach). W trybie Eco projektory są cichsze niż podczas normalnej pracy ze względu na zmniejszoną moc wyjściową. Jednak specyfikacje producentów nie zawsze odpowiadają rzeczywistości, ponieważ nie ma znormalizowanej procedury pomiarowej dla tego pomiaru. Projektory nie są więc dokładnie porównywalne przez specyfikację głośności. Tom: Oczywiście każdy projektor wytwarza hałas podczas pracy ze względu na chłodzącą funkcję wentylatora. Jest to podawane przez producenta w karcie katalogowej w dB (decybelach). W trybie Eco projektory są cichsze niż podczas normalnej pracy ze względu na zmniejszoną moc wyjściową. Jednak specyfikacje producentów nie zawsze odpowiadają rzeczywistości, ponieważ nie ma znormalizowanej procedury pomiarowej dla tego pomiaru. Projektory te nie są więc do końca porównywalne pod względem objętości. |
Żywotność lampy | 20 000 Żywotność lampy Żywotność lampy: Żywotność lampy jest określona przez producenta raz w trybie normalnym, a raz w trybie eco. W zależności od trybu, w którym używany jest projektor, lampa może działać krócej lub dłużej. Jednak żywotność lampy zależy również od czasu użytkowania. Im dłużej projektor jest eksploatowany, tym szybciej traci swoją żywotność. Ponadto czynniki zewnętrzne, takie jak kurz czy nikotyna, mogą prowadzić do skrócenia okresu eksploatacji. Aby zapewnić dłuższą żywotność lampy, należy odpowiednio konserwować urządzenie. W przypadku projektorów LCD konserwacja oznacza, że filtr powietrza powinien być często odkurzany lub całkowicie wymieniany w przypadku odpowiedniego nagromadzenia się zanieczyszczeń. Aby dogodzić użytkownikowi, poszczególni producenci oferują różne warunki gwarancji na lampy dla swoich urządzeń. Na przykład, jeden rok na lampę lub do 1000 godzin pracy lampy, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. Różni się to jednak w zależności od producenta i można to znaleźć w konkretnych kartach katalogowych. |
Czas pracy | 24/7 |
Najmniejsza Dystans projekcyjny | 150 cm |
Maksymalna Dystans projekcyjny | 2 240 cm |
Najmniejsza Współczynnik rzutu | 1,46 Najmniejsza Współczynnik rzutu Współczynnik projekcji: Współczynnik projekcji wskazuje, przy jakiej odległości projekcji uzyskuje się odpowiednią szerokość obrazu. Wartość ta zależy od zainstalowanego obiektywu.Przykład 1 - Obliczanie odległości: Współczynnik projekcji 1,4-1,8:1 Pożądana szerokość obrazu = 300 cm Wynik: odległość 420 - 540 cm (300 x 1,4 lub 1,8). Przykład 2 - Obliczenie możliwych szerokości obrazu: Współczynnik projekcji 1,4-1,8:1 Odległość projekcji = 560 cm Wynik: 311 - 400 cm szerokości obrazu (560 / 1,4 lub 1,8). |
Maksymalna Współczynnik rzutu | 2,94 Maksymalna Współczynnik rzutu Współczynnik projekcji: Współczynnik projekcji wskazuje, przy jakiej odległości projekcji uzyskuje się odpowiednią szerokość obrazu. Wartość ta zależy od zainstalowanego obiektywu.Przykład 1 - Obliczanie odległości: Współczynnik projekcji 1,4-1,8:1 Pożądana szerokość obrazu = 300 cm Wynik: odległość 420 - 540 cm (300 x 1,4 lub 1,8). Przykład 2 - Obliczenie możliwych szerokości obrazu: Współczynnik projekcji 1,4-1,8:1 Odległość projekcji = 560 cm Wynik: 311 - 400 cm szerokości obrazu (560 / 1,4 lub 1,8). |
Najmniejsza Poziomy Lens-Shift | -27% |
Maksymalna Poziomy Lens-Shift | 34% |
Najmniejsza Pionowy Lens-Shift | -44% |
Maksymalna Pionowy Lens-Shift | 64% |
Zoom obiektywu | 2 |
Pozioma korekcja Keystone | 20% Pozioma korekcja Keystone Korekcja Keystone w poziomie: Jeśli to możliwe, projektor powinien być zawsze ustawiony pod kątem prostym i poziomym do ekranu, aby uzyskać optymalny efekt. W praktyce jednak nie zawsze jest to możliwe. Z tego powodu prawie wszystkie beamery są wyposażone w korekcję pionowego keystone'a, a niektóre modele również w korekcję poziomego keystone'a. Funkcja ta cyfrowo kompensuje i koryguje zniekształcenia trapezowe obrazu. Ponadto istnieje również automatyczna korekcja geometrii obrazu, dzięki której projektor automatycznie wykrywa pochylenie i sam się dostosowuje. Przesunięcie: Większość projektorów nie wyświetla obrazu na wprost, ale z lekkim przesunięciem pionowym w dół lub w górę ( w zależności od rodzaju instalacji są np. instalacje stołowe lub sufitowe, w których takie przesunięcie jest przydatne). To tak zwane przesunięcie można skompensować za pomocą pionowej korekcji geometrii obrazu (uwaga: utrata jakości!) lub funkcji lens shift (optyczne, bezstratne rozwiązanie) (jeśli projektor jest dostępny). |
Pionowa korekcja Keystone | 40% |
wejścia | 1x Ethernet , 1x RS232 , 2x HDMI , 2x VGA wejścia HDMI: Cyfrowe połączenie do transmisji obrazu i dźwięku. Niezbędne do uzyskania wysokiej rozdzielczości obrazu (HDTV). Ponieważ HDMI 1.4 (High Speed) nadaje się do przesyłania treści 3D w Full HD. Dla uzyskania wysokiej rozdzielczości obrazu w UHD, 4K lub HDR odpowiednie jest połączenie przez HDMI 2.0a i wyższe. Należy stosować HDMI 2.1 lub wyższy od 120Hz odświeżania w 4K. VGA: Złącze VGA to 15-pinowe złącze służące do analogowej transmisji obrazu. Nazywany jest również DSub15 i jest często spotykany w notebookach i komputerach PC. W porównaniu do pozostałych połączeń analogowych oferuje dobrą jakość obrazu. Może być przykręcony do urządzenia wejściowego lub wyjściowego i może być dostosowany do YUV przy odpowiedniej konfiguracji. DisplayPort: Złącze DisplayPort to połączenie zgodne ze standardem VESA, służące do przesyłania danych obrazu i dźwięku. Oprócz szyfrowania HDCP, obsługiwane jest również DPCP. Ze względu na niewielkie rozmiary, złącze to jest najczęściej stosowane w notebookach. Dodatkowym małym wariantem jest MiniDisplayPort, który jest wykorzystywany przede wszystkim w urządzeniach Apple. DVI: DVI (Digital Visual Interface) to interfejs służący do przesyłania danych wideo. Przez DVi-A można przesyłać tylko sygnały analogowe, przez DVI-D tylko sygnały cyfrowe, a przez DVI-I oba rodzaje sygnałów. USB: USB (Universal Serial Bus) służy do sterowania i zarządzania projektorem (USB-B). W niektórych urządzeniach biznesowych pliki biurowe i obrazy mogą być również prezentowane bezpośrednio za pomocą pamięci USB lub przez wejście USB (USB-A) można podłączyć mysz. Toslink: Połączenie Toslink jest połączeniem sygnału optycznego, które działa na zasadzie światłowodu. Służy do cyfrowej transmisji sygnałów audio. Konstrukcja optyczna oferuje mniejszą podatność na zakłócenia od zewnętrznych wpływów magnetycznych i elektrycznych. Połączenie to jest najczęściej stosowane w obszarze odtwarzaczy DVD / Blu-ray i porównywalnych urządzeń w połączeniu z amplitunerem AV, jeśli te pracują z sygnałami dts lub Dolby Digital. YUV: Połączenie YUV, zwane również Y Cb/Pb Cr/Pr lub połączeniem komponentowym, jest analogowym połączeniem wideo z trzema kanałami (kanałem natężenia światła i dwoma kanałami koloru). Jakościowo jest to najlepsze analogowe połączenie wideo. Kabel komponentowy: Złącze YUV przesyła sygnały analogowe trzema przewodami (Y=czarny i biały UV=kolory). YUV służy do transmisji HDTV i jest kompatybilny np. z Cinch. S-Video: Połączenie S-Video jest również nazywane połączeniem S-VHS lub Hosiden. W porównaniu do połączenia wideo Cinch pracuje z dwoma kanałami (jasność/kolor). Pod względem jakości jest nieco lepiej niż w przypadku połączenia wideo Cinch, ale są też ograniczenia. Można je tłumaczyć podatnością sygnału, co przejawia się np. w zniekształceniach obrazu. Cinch: Połączenie wideo cinch jest również nazywane połączeniem kompozytowym. Aby łatwiej było go rozpoznać, zazwyczaj jest on obszyty żółtym kolorem. Ponieważ transmisja odbywa się tylko jednym kanałem, jakość obrazu jest na niskim poziomie. D-Sub15: Złącze VGA to 15-pinowe złącze służące do przesyłania obrazu w sposób analogowy. Nazywany jest również DSub15 i jest często spotykany w notebookach i komputerach PC. W porównaniu z innymi złączami analogowymi oferuje dobrą jakość obrazu. Może być przykręcony do urządzenia wejściowego lub wyjściowego i może być dostosowany do YUV przy odpowiedniej konfiguracji. RS232: Interfejs RS232 może być używany do sterowania lub zarządzania projektorem. Mini Jack: Za pomocą jednopinowego Mini Jack można przesyłać monofoniczne sygnały audio, za pomocą dwupinowego stereo sygnały audio, a za pomocą trzypinowego stereo sygnały audio i dane obrazu. Scart: Scart to złącze, które można wykorzystać do przesyłania analogowych sygnałów audio i wideo. Jest on kompatybilny z innymi złączami analogowymi, takimi jak RCA czy S-Video. ARC: Kanał zwrotny audio, zwany również ARC lub audio return channel, został wprowadzony wraz z wersją HDMI 1.4 w celu zmniejszenia ilości okablowania pomiędzy komponentami HDMI. Kanał zwrotny audio biegnie przez istniejący kabel HDMI. Dlatego nie trzeba już podłączać dodatkowego kabla dla dźwięku. Oba urządzenia muszą jednak obsługiwać ARC. Wszystkie formaty plików audio, które są również przesyłane przez interfejs SPDIF, mogą być przesyłane przez kanał zwrotny audio. Należą do nich Dolby Digital, Digital Theatre Sound i PCM audio. Przykładowo, połączenie pomiędzy telewizorem (w tym odbiornikiem) a amplitunerem AV może być wykonane za pomocą kabla HDMI. Dźwięk z telewizora jest przekazywany za pomocą kabla HDMI. Wcześniej dla sygnałów audio wymagany był dodatkowy kabel cyfrowy (koncentryczny lub Tos-Link). |
Technologia Wireless | Nieokreślony Technologia Wireless WLAN: WLAN (Wireless Local Area Network) odnosi się do sieci bezprzewodowej. Na przykład projektory lub wyświetlacze można podłączyć bezprzewodowo do różnych źródeł (notebooki, smartfony itp.), aby zrealizować bezprzewodową transmisję obrazu. W niektórych przypadkach wymagane są do tego dalsze komponenty (klucze sprzętowe/adaptery), jeśli połączenie bezprzewodowe nie jest bezpośrednio obsługiwane. AirPlay: Technologia AirPlay firmy Apple służy do bezprzewodowego przesyłania treści, takich jak muzyka i filmy, z urządzeń z systemem iOS i Mac. Mogą to być również urządzenia odbiorcze, takie jak głośniki, amplitunery AV i systemy stereo lub telewizory. Streaming działa również z urządzenia iOS do dopasowanego odbiornika. Protokół opracowany przez Apple może być licencjonowany również przez innych producentów. iProjection: Dzięki bezpłatnej aplikacji Epson iProjection można zdalnie obsługiwać projektory oraz wyświetlać treści biurowe i zdjęcia. Aplikacja jest zgodna z obecnymi projektorami biznesowymi Epson i może być również używana jako praktyczny pilot. Inne cechy tej funkcjonalności to wyszukiwanie dostępnych projektorów, regulacja głośności, wyciszenie oraz funkcja freeze, pozwalająca na zatrzymanie bieżącego obrazu prezentacji. Najważniejsze treści pakietu Office, takie jak pliki Word, Excel, PowerPoint, Keynote i PDF, są obsługiwane i mogą być odtwarzane bezpośrednio z nośnika. Obrazy w formacie JPEG i PNG mogą być również prezentowane bezpośrednio. Aplikację Epson iProjection można pobrać bezpłatnie z Apple App Store i google Play Store. Easy MP: Specjalna funkcja sieciowa firmy Epson. Funkcja Easy MP pozwala na efektywne prezentowanie za pośrednictwem wielu komputerów poprzez istniejącą sieć. Easy MP pozwala na przesyłanie prezentacji, obrazów, a także danych audio przez sieć i tym samym otrzymywanie wyboru z różnych źródeł w sieci. |
Właściwości | Lens Shift , Obiektyw napędzany silnikiem , Wbudowany głośnik , projekcja 360° |
Szerokość produktu | 49,8 cm |
Wysokość produktu | 16,8 cm |
Głębokość produktu | 49,2 cm |
Waga | 16,3 kg |
Kolor | Biały |
Zakres dostawy | Pilot , Skrócona instrukcja obsługi , baterie |
Stan | Nowy |
Czas trwania gwarancji | 24 |
Typ gwarancji | BringIn-Service Informacje dotyczące usług i wsparcia |
Informacje o gwarancji producenta:
Tutaj znajdziesz bardziej szczegółowe informacje na temat różnych rodzajów gwarancji. Dane kontaktowe i warunki gwarancji dla danego roszczenia gwarancyjnego znajdują się w przeglądzie producentów. Ustawowe uprawnienia gwarancyjne nie są ograniczone przez dodatkową gwarancję producenta. Nasza odpowiedzialność za wady jest regulowana przepisami prawa. Prawa do wad można dochodzić bezpłatnie.