119 999,00 zł*
- ANSI Lumenów 3 300 ANSI Lumen
- Rozdzielczość 4096 x 2160 4K UHD
- Proporcje obrazu 16:9
- Szumy urządzenia 24 dB
Informacje dot. produktu
Większa jasność i trwałość dzięki laserowi BLU-Escent
Kluczowym czynnikiem wpływającym na wydajność projektora D-ILA jest laser BLU-Escent z niebieskimi diodami laserowymi, który osiąga 3300 lumenów w DLA-NZ900 i jest zaprojektowany na co najmniej 20 000 godzin pracy.
Najważniejsze cechy:
- Panel D-ILA trzeciej generacji o przekątnej 0,69 cala i natywnej rozdzielczości 4K (4096 x 2160)
- Technologia 8K/e-shiftX drugiej generacji zapewniająca reprodukcję obrazu w rozdzielczości 8K
- Nowa jednostka światła laserowego BLU-Escent
- Wysoka wydajność świetlna 3.300 lumenów dla wiernych kolorów i dynamicznych obrazów
- W całości szklany obiektyw o średnicy 65 mm składający się z 17 elementów w 15 grupach
- Natywny współczynnik kontrastu 100 000:1 prowadzi do dynamicznego współczynnika kontrastu ∞ : 1
- 2 wejścia HDMI (48 Gpbs, HDCP 2.3) dla sygnałów do 8K60P i 4K120P
Gen2 8K/e-shiftX zrealizowany
Odtwarzanie obrazu z rozdzielczością 8K
Druga generacja własnej rozdzielczości 8K JVC
Odtwarzanie obrazu z rozdzielczością 8K
jest teraz możliwe. Druga generacja opatentowanej przez JVC technologii 8K/e-shiftX podwaja rozdzielczość sygnału 4K, przesuwając każdą klatkę o 0,5 piksela we wszystkich czterech kierunkach (w lewo, w prawo, w górę, w dół), aby uzyskać doskonałą rozdzielczość 8K. Nowa generacja skalowania 8K poprawia ostrość projektora i zapewnia niesamowity poziom szczegółowości nawet przy źródłach 8K.
Fantastyczny poziom czerni i wysoka wydajność świetlna gwarantują realistyczną projekcję obrazu
Trzecia generacja 0,69-calowego układu 4K D-ILA oferuje wyjątkowy współczynnik kontrastu, który w połączeniu z dynamiczną kontrolą światła laserowego, która analizuje przychodzący sygnał wideo, aby automatycznie dostosować ilość emitowanego światła, może osiągnąć dynamiczny współczynnik kontrastu ∞:1 poprzez całkowite wyłączenie źródła światła w bardzo ciemnych scenach. W rezultacie można wyświetlać obrazy, które są niezwykle zbliżone do ludzkiej percepcji. Nowy algorytm pozwala również na bardziej precyzyjne sterowanie laserem w celu optymalizacji indywidualnych ustawień obrazu.
Wejście 8K60p dla sygnałów 8K o ultrawysokiej rozdzielczości
Wejście 4K120p zoptymalizowane pod kątem gier wideo
Nowe modele D-ILA obsługują sygnały wideo o wysokiej rozdzielczości do 48 Gb/s 8K60p. Dzięki zastosowaniu wysoce zintegrowanych mikroukładów najnowszej konstrukcji, ogromne ilości danych sygnału 8K mogą być prawidłowo przetwarzane i wyświetlane. Rezultatem są szczegółowe, niezwykle realistyczne obrazy wideo z pełnym zakresem kolorów i kontrastu. Dzięki wejściu 4K120p z trybem niskiego opóźnienia, czas opóźnienia podczas przetwarzania obrazu jest tak krótki, że optymalna synchronizacja operacji sterowania, wyświetlania obrazu i dźwięku jest gwarantowana nawet w grach 4K.
Funkcja Frame Adapt HDR drugiej generacji zapewniająca większy zakres dynamiki i głębię kolorów w treściach HDR
Funkcja Frame Adapt HDR drugiej generacji stale analizuje maksymalną jasność każdego obrazu i każdej pojedynczej sceny filmu HDR10, zapewniając dynamiczną regulację jasności, koloru i ostrości szczegółów w czasie rzeczywistym. Algorytm mapowania tonów opracowany przez JVC został całkowicie zmieniony, aby uzyskać wyświetlacz HDR o większej głębi kolorów i rozdzielczości.
Deep Black Tone Control
Nowa funkcja Deep Black Tone Control dostosowuje poziom czerni ciemnych scen w trybie Frame Adapt HDR, dzięki czemu sceny nocne wyglądają znacznie bardziej realistycznie. Funkcja ta optymalizuje zakres dynamiczny nowych urządzeń 4K D-ILA i zapewnia większy zakres kontrastu niż kiedykolwiek wcześniej.
HDR drastycznie poprawia realistyczne wyświetlanie obrazu
Jeśli chodzi o odtwarzanie bogatych informacji z treści HDR, w tym ogromnego zakresu jasności, rozszerzonej przestrzeni kolorów BT.2020 i 10-bitowej gradacji, powinieneś polegać na jednym z nowych projektorów D-ILA. Modele te obsługują wszystkie formaty HDR, w tym HDR10 dla UHD Blu-ray i streamingu, HLG dla transmisji i nowy format HDR10+ z kompatybilnością z dynamicznymi metadanymi. W połączeniu z wyższą mocą światła i większym kontrastem, filmy HDR stają się niezapomnianym przeżyciem kinowym.
Funkcja Frame Adapt HDR zapewnia dynamiczną adaptację treści HDR10 o wysokiej rozdzielczości obrazu. Analizuje ona każdą klatkę materiału HDR10 w czasie rzeczywistym i dostosowuje zakres dynamiki. Ponadto, wyświetlanie poziomów jasności i głębi kolorów zostało zwiększone z 12 do 18 bitów. Frame Adapt HDR zapewnia niezwykle precyzyjne odwzorowanie wszystkich odcieni jasności i kolorów w scenach o szerokiej gamie sytuacji oświetleniowych.
- Funkcja Theater Optimizer, w połączeniu z Frame Adapt HDR, stale zapewnia optymalną jasność i wyświetlanie kolorów w stosunku do rozmiaru ekranu i zastosowanego współczynnika wzmocnienia. Jaśniejsze i bardziej dynamiczne obrazy HDR dzięki funkcji HDR Quantizer z nowym trybem Auto (Wide) Level.
- Funkcja "Auto Tone Mapping" dla optymalnego wyświetlania treści HDR10 poprzez automatyczne dostosowanie do danych masteringu
- Nowy tryb FILMMAKER MODE™ dla wiernej reprodukcji zgodnie z intencją producenta.
- Clear Motion Drive zapewnia płynne wyświetlanie ruchu do 4K60P (4:4:4) i został znacznie ulepszony pod względem dokładności kompensacji ruchomego obrazu.
- Tryb ISF C3 (Certified Calibration Controls) dla optymalnej kalibracji dla określonych środowisk projekcyjnych
- 6-osiowy system zarządzania kolorami
- Tryb instalacji umożliwia zapisanie ustawień optyki, regulacji pikseli, maskowania, regulacji ekranu, sytuacji instalacji, korekcji zniekształceń trapezowych, współczynnika proporcji i trybu anamorficznego dla różnych sytuacji.
- Rozszerzona przestrzeń kolorów wykracza poza DCI P3 i zapewnia realistyczne obrazy o bogatych kolorach
- DML (Display Mastering Luminance) kontroluje zakres dynamiczny obrazu w celu optymalnego wyświetlania HDR.
- Nowy tryb obrazu "Vivid" dla obrazów SDR
- Dzięki czujnikowi optycznemu i zastrzeżonemu oprogramowaniu, optymalną kalibrację można przeprowadzić w kilku prostych krokach, aby dostosować zmiany właściwości optycznych spowodowane sytuacją instalacji projektora. Automatyczna kalibracja optymalizuje wszystkie istotne elementy obrazu, w tym balans kolorów, właściwości gamma, przestrzeń kolorów i kontrolę kolorów.
- Autokalibracja z czujnikiem optycznym
- Bezprzewodowa transmisja do projekcji 3D: Opcjonalny system transmisji bezprzewodowej składający się z zasilanych bateryjnie okularów 3D PK-AG3 i nadajnika synchronizacji 3D PK-EM2
Dane techniczne
Nazwa | JVC DLA-NZ900 Projektor, 4096 x 2160 4K UHD, 3 300 ANSI Lumen |
---|---|
Numer artykułu | 1000032458 |
GTIN/EAN | 4975769480119 |
SKU | DLA-NZ900 |
Nazwa modelu | DLA-NZ900 |
Odległość projekcji | standardowy (Long Throw) |
W zestawie soczewka | Tak |
Marka | JVC |
Typ produktu | Projektor |
Seria | JVC NZ9 Series |
Obszar zastosowania | Projektory instalacyjne Obszar zastosowania Projektor o ultrakrótkiej odległości: Do użytku w salach konferencyjnych i klasach szkolnych opracowano specjalne projektory krótkodystansowe wyposażone w obiektyw szerokokątny. Projektory te są również zazwyczaj wykorzystywane do pracy z tablicami interaktywnymi. Projektory te mają możliwość wyświetlania dużego obrazu z bardzo małej odległości. Projektory ultrakrótkoogniskowe są niezwykle popularne w kręgach prezenterów, ponieważ po pierwsze obraz nie jest zasłaniany, gdy prezenter stoi przed ekranem. Po drugie, prezenter nie jest lub jest tylko nieznacznie oślepiony przez projektor. Zwiększenie tego efektu oferują projektory ultrakrótkoogniskowe, które wyświetlają odpowiednio duży obraz z odległości zaledwie kilku centymetrów. |
Typ projektora | D-ILA Typ projektora DLP: DLP to technika projekcyjna. Dzięki technologii DLP światło jest wysyłane przez obracające się koło kolorów. W nowszych projektorach DLP zwiększono już liczbę segmentów kolorów na obrotowym kole barw z sześciu do nawet ośmiu, aby uzyskać lepsze mieszanie kolorów. Kolorowe światło jest kierowane na układ DLP, w którym znajdują się mikrolusterka. Na każdy piksel przypada jedno mikrolusterko. Z każdego pojedynczego mikrolustra obraz jest przekazywany przez soczewkę na ekran projekcyjny, gdzie pojawia się teraz obraz. Efekt tęczy: Efekt tęczy występuje w zasadzie we wszystkich 1-chipowych projektorach DLP. Jednak tylko około jedna trzecia wszystkich użytkowników zauważa ten efekt. Gdy obrazy są generowane przez projektory DLP, określony kolor koła barw jest kolejno wyświetlany na ekranie dla każdego piksela i interpretowany przez oko widza jako odpowiedni kolor o określonej jasności/intensywności. Im więcej segmentów ma koło kolorów projektora DLP i im szybciej się obraca lub steruje nim układ DLP, tym efekt tęczy jest mniejszy. Odczuwalne jest wtedy miganie barw koła barw (czerwono-zielono-niebieskie, ewentualnie inne), częściowo przy pełnych, także nieruchomych obrazach, częściowo przy ruchomych, ale szczególnie przy krawędziach między jasnymi i ciemnymi obszarami obrazu. Efekt ten można zaobserwować również w obrazach o wysokim kontraście lub ciemnych, albo gdy zawartość obrazu zmienia się gwałtownie, np. w filmach akcji. Widzowie, którzy zauważyli ten efekt, zgłaszają między innymi od lekkich bólów głowy do silnych bólów i zawrotów głowy. LCD: LCD (liquid crystal display) to technologia projekcyjna. Światło lampy jest dzielone przez lustro dichroiczne na trzy podstawowe kolory: czerwony, zielony i niebieski (3LCD). Rozszczepione światło jest filtrowane przez polikrzemowy panel ciekłokrystaliczny pracujący dla każdego koloru. W ten sposób powstają monochromatyczne obrazy, które są nakładane przez pryzmat, tworząc obraz na ekranie. Szczególnie wysokiej jakości beamery wykorzystują cztery panele (4LCD). W przypadku beamerów 4LCD wyodrębniony jest również kolor żółty. To wzmocnienie podkreśla ekspozycję koloru żółtego. LCoS: LcoS jest techniką projekcyjną. Technologia ta również wykorzystuje panele ciekłe, ale panele nie są podświetlane jak w przypadku technologii LCD. Za panelami znajdują się lustra, które są podobne do technologii DLP. Lustra te znacznie redukują efekt fly screen i pozwalają uzyskać wyższe wartości kontrastu. Tylna projekcja: Wiele projektorów jest przystosowanych do tzw. projekcji tylnej. W przypadku projekcji tylnej wymagany jest odpowiednio półprzezroczysty ekran (ekran do projekcji tylnej). W przypadku projekcji tylnej projektor jest umieszczony za ekranem, a odpowiedni tryb jest włączony w menu projektora. Funkcja ta zapewnia lustrzane odbicie obrazu. Zaletą tylnej projekcji jest to, że obraz nie jest przesłaniany w obszarze przed ekranem, gdy ludzie przechodzą przed obrazem w stożku światła między projektorem a ekranem. Do projekcji tylnej potrzebne są projektory o większej mocy świetlnej, ponieważ dużo światła jest tracone przy przechodzeniu przez ekran. Ponieważ ekrany z powierzchnią do projekcji tylnej mają wysoki współczynnik wzmocnienia, zmniejsza się kąt widzenia, dlatego widzowie powinni być ustawieni jak najbardziej centralnie przed ekranem. Ten rodzaj tylnej projekcji jest szczególnie popularny w branży eventowej. Projektory krótkodystansowe: Do użytku w salach konferencyjnych i klasach szkolnych opracowano specjalne projektory krótkodystansowe wyposażone w obiektyw szerokokątny. Projektory te są również powszechnie wykorzystywane do pracy z tablicami interaktywnymi. Projektory krótkoogniskowe mają właściwość wyświetlania dużego obrazu z bardzo małej odległości. Funkcja ta jest niezwykle popularna w kręgach prezenterów, ponieważ z jednej strony niewiele obrazu jest zasłonięte, gdy prezenter stoi przed ekranem. Po drugie, prezenter nie jest lub jest tylko nieznacznie oślepiony przez projektor. Zwiększenie tego efektu oferują projektory ultrakrótkoogniskowe, które wyświetlają odpowiednio duży obraz z odległości zaledwie kilku centymetrów. |
Typ lampy projectora | Laser |
ANSI Lumenów | 3 300 ANSI Lumen |
Rozdzielczość | 4096 x 2160 4K UHD Rozdzielczość Uchwała: Rozdzielczość projektora to maksymalna liczba punktów obrazu (pikseli), jaką projektor może wyświetlić w oparciu o naturalnie istniejącą technologię, czyli bez konwersji lub przycinania obrazu. Rozdzielczość natywna to liczba pikseli, jaką projektor fizycznie posiada do wyświetlenia obrazu. Projektor zwykle interpoluje rozdzielczość, gdy otrzymuje sygnał obrazu o wyższej rozdzielczości niż rozdzielczość natywna. W takim przypadku może wystąpić brak szczegółów obrazu lub ogólne rozmycie wyświetlanego obrazu. Jeśli projektor otrzymuje sygnał obrazu o rozdzielczości niższej niż natywna, to również interpoluje, skaluje obraz do rozdzielczości natywnej, oblicza odpowiednie dodatkowe piksele, jeśli to możliwe bez zmiany informacji o obrazie. Wadą w tym przypadku jest to, że chociaż obraz jest wyświetlany większy niż podawany, oryginalne pojedyncze piksele mogą stać się znacznie bardziej widoczne, ponieważ są pomnożone przez konwersję. 4K: 4K odnosi się do rozdzielczości 3840 x 2160 lub Ultra High Definition Television (UHDTV). Rozdzielczość ta odpowiada 4-krotnej rozdzielczości Full HD. Do nagrywania filmów w takiej rozdzielczości potrzebne są specjalne kamery, które mogą nagrywać w rozdzielczości około 8 megapikseli (4K). Full HD: Terminem Full HD określa się urządzenia, które mogą fizycznie wyświetlać lub wyprowadzać sygnały HDTV w pełnej (1920 x 1080 pikseli) rozdzielczości. 1080p: 1080p to specyfikacja pionowych linii obrazu. Dotyczy to między innymi rozdzielczości 1920 x 1080. Litera "p" w tym przypadku oznacza pełne klatki, więc wszystkie linie obrazu są wyświetlane jednocześnie. 1080i: 1080i to specyfikacja pionowych linii obrazu. Spójnik "i" w tym przypadku oznacza pola. Sygnał ten jest zwykle wyświetlany interpolowany (np. przez urządzenia o rozdzielczości 1280 x 720 HDready). Interpolacja cyfrowo dodaje piksele, ale też oferuje lekkie rozmycie. Z kolei w odtwarzaniu 1080p wykorzystywane są pełne klatki. |
Proporcje obrazu | 16:9 Proporcje obrazu Format: Wyświetlany obraz jest wyświetlany w formacie (współczynniku proporcji) określonym przez projektor. O formacie decyduje również rozdzielczość projektora (patrz również wpis Rozdzielczość). Format ekranu jest zwykle wybierany na podstawie formatu obrazu z rzutnika. Najczęściej spotykane formaty to 4:3, 16:9 i 16:10. |
Kontrast | 150 000 :1 Kontrast Kontrast: Kontrast odzwierciedla gradację pomiędzy najjaśniejszym i najciemniejszym punktem. Określa się to od bieli przez szarość do czerni. Im wyższy kontrast, tym dokładniej można rozpoznać poszczególne gradacje pomiędzy poszczególnymi sekcjami. W realnym użytkowaniu kontrast odgrywa jednak rolę właściwie tylko w zaciemnionych pomieszczeniach, gdyż światło przeciwdziała kontrastowi. Dlatego też kontrast odgrywa raczej podrzędną rolę w urządzeniach prezentacyjnych. Należy również zauważyć, że kontrast jest określany różnie w zależności od technologii. Często skutkuje to bardzo różnymi wartościami na papierze. Poziom czerni: Poziom czerni wskazuje najniższą wartość światła projekcji, która jest osiągana przy wyświetlaniu czarnego obrazu. Im lepszy poziom czerni, tym bardziej ciemne kolory / czarne tony są podkreślone w obrazie. |
Szumy urządzenia | 24 dB Szumy urządzenia Szum roboczy: Oczywiście każdy projektor wytwarza hałas podczas pracy ze względu na chłodzącą funkcję wentylatora. Jest to określone przez producenta w karcie katalogowej w dB (decybelach). W trybie Eco projektory są cichsze niż podczas normalnej pracy ze względu na zmniejszoną moc wyjściową. Jednak specyfikacje producentów nie zawsze odpowiadają rzeczywistości, ponieważ nie ma znormalizowanej procedury pomiarowej dla tego pomiaru. Nie można więc porównywać projektorów dokładnie przez specyfikację głośności. Decybel (dB): Oczywiście każdy projektor emituje szum pracy spowodowany funkcją chłodzenia przez wentylator. Jest to określone przez producenta w karcie katalogowej w dB (decybelach). W trybie Eco projektory są cichsze niż podczas normalnej pracy ze względu na zmniejszoną moc wyjściową. Jednak specyfikacje producentów nie zawsze odpowiadają rzeczywistości, ponieważ nie ma znormalizowanej procedury pomiarowej dla tego pomiaru. Projektory nie są więc dokładnie porównywalne przez specyfikację głośności. Tom: Oczywiście każdy projektor wytwarza hałas podczas pracy ze względu na chłodzącą funkcję wentylatora. Jest to podawane przez producenta w karcie katalogowej w dB (decybelach). W trybie Eco projektory są cichsze niż podczas normalnej pracy ze względu na zmniejszoną moc wyjściową. Jednak specyfikacje producentów nie zawsze odpowiadają rzeczywistości, ponieważ nie ma znormalizowanej procedury pomiarowej dla tego pomiaru. Projektory te nie są więc do końca porównywalne pod względem objętości. |
Żywotność lampy | 20 000 Żywotność lampy Żywotność lampy: Żywotność lampy jest określona przez producenta raz w trybie normalnym, a raz w trybie eco. W zależności od trybu, w którym używany jest projektor, lampa może działać krócej lub dłużej. Jednak żywotność lampy zależy również od czasu użytkowania. Im dłużej projektor jest eksploatowany, tym szybciej traci swoją żywotność. Ponadto czynniki zewnętrzne, takie jak kurz czy nikotyna, mogą prowadzić do skrócenia okresu eksploatacji. Aby zapewnić dłuższą żywotność lampy, należy odpowiednio konserwować urządzenie. W przypadku projektorów LCD konserwacja oznacza, że filtr powietrza powinien być często odkurzany lub całkowicie wymieniany w przypadku odpowiedniego nagromadzenia się zanieczyszczeń. Aby dogodzić użytkownikowi, poszczególni producenci oferują różne warunki gwarancji na lampy dla swoich urządzeń. Na przykład, jeden rok na lampę lub do 1000 godzin pracy lampy, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. Różni się to jednak w zależności od producenta i można to znaleźć w konkretnych kartach katalogowych. |
Najmniejsza Dystans projekcyjny | 280 cm |
Maksymalna Dystans projekcyjny | 1 380 cm |
Najmniejsza Współczynnik rzutu | 1,35 Najmniejsza Współczynnik rzutu Współczynnik projekcji: Współczynnik projekcji wskazuje, przy jakiej odległości projekcji uzyskuje się odpowiednią szerokość obrazu. Wartość ta zależy od zainstalowanego obiektywu.Przykład 1 - Obliczanie odległości: Współczynnik projekcji 1,4-1,8:1 Pożądana szerokość obrazu = 300 cm Wynik: odległość 420 - 540 cm (300 x 1,4 lub 1,8). Przykład 2 - Obliczenie możliwych szerokości obrazu: Współczynnik projekcji 1,4-1,8:1 Odległość projekcji = 560 cm Wynik: 311 - 400 cm szerokości obrazu (560 / 1,4 lub 1,8). |
Maksymalna Współczynnik rzutu | 2,75 Maksymalna Współczynnik rzutu Współczynnik projekcji: Współczynnik projekcji wskazuje, przy jakiej odległości projekcji uzyskuje się odpowiednią szerokość obrazu. Wartość ta zależy od zainstalowanego obiektywu.Przykład 1 - Obliczanie odległości: Współczynnik projekcji 1,4-1,8:1 Pożądana szerokość obrazu = 300 cm Wynik: odległość 420 - 540 cm (300 x 1,4 lub 1,8). Przykład 2 - Obliczenie możliwych szerokości obrazu: Współczynnik projekcji 1,4-1,8:1 Odległość projekcji = 560 cm Wynik: 311 - 400 cm szerokości obrazu (560 / 1,4 lub 1,8). |
Najmniejsza Poziomy Lens-Shift | -43% |
Maksymalna Poziomy Lens-Shift | 45% |
Najmniejsza Pionowy Lens-Shift | -100% |
Maksymalna Pionowy Lens-Shift | 100% |
Pozioma korekcja Keystone | 5% Pozioma korekcja Keystone Korekcja Keystone w poziomie: Jeśli to możliwe, projektor powinien być zawsze ustawiony pod kątem prostym i poziomym do ekranu, aby uzyskać optymalny efekt. W praktyce jednak nie zawsze jest to możliwe. Z tego powodu prawie wszystkie beamery są wyposażone w korekcję pionowego keystone'a, a niektóre modele również w korekcję poziomego keystone'a. Funkcja ta cyfrowo kompensuje i koryguje zniekształcenia trapezowe obrazu. Ponadto istnieje również automatyczna korekcja geometrii obrazu, dzięki której projektor automatycznie wykrywa pochylenie i sam się dostosowuje. Przesunięcie: Większość projektorów nie wyświetla obrazu na wprost, ale z lekkim przesunięciem pionowym w dół lub w górę ( w zależności od rodzaju instalacji są np. instalacje stołowe lub sufitowe, w których takie przesunięcie jest przydatne). To tak zwane przesunięcie można skompensować za pomocą pionowej korekcji geometrii obrazu (uwaga: utrata jakości!) lub funkcji lens shift (optyczne, bezstratne rozwiązanie) (jeśli projektor jest dostępny). |
Pionowa korekcja Keystone | 10% |
wejścia | 1x Ethernet , 1x RS232 , 2x HDMI wejścia HDMI: Cyfrowe połączenie do transmisji obrazu i dźwięku. Niezbędne do uzyskania wysokiej rozdzielczości obrazu (HDTV). Ponieważ HDMI 1.4 (High Speed) nadaje się do przesyłania treści 3D w Full HD. Dla uzyskania wysokiej rozdzielczości obrazu w UHD, 4K lub HDR odpowiednie jest połączenie przez HDMI 2.0a i wyższe. Należy stosować HDMI 2.1 lub wyższy od 120Hz odświeżania w 4K. VGA: Złącze VGA to 15-pinowe złącze służące do analogowej transmisji obrazu. Nazywany jest również DSub15 i jest często spotykany w notebookach i komputerach PC. W porównaniu do pozostałych połączeń analogowych oferuje dobrą jakość obrazu. Może być przykręcony do urządzenia wejściowego lub wyjściowego i może być dostosowany do YUV przy odpowiedniej konfiguracji. DisplayPort: Złącze DisplayPort to połączenie zgodne ze standardem VESA, służące do przesyłania danych obrazu i dźwięku. Oprócz szyfrowania HDCP, obsługiwane jest również DPCP. Ze względu na niewielkie rozmiary, złącze to jest najczęściej stosowane w notebookach. Dodatkowym małym wariantem jest MiniDisplayPort, który jest wykorzystywany przede wszystkim w urządzeniach Apple. DVI: DVI (Digital Visual Interface) to interfejs służący do przesyłania danych wideo. Przez DVi-A można przesyłać tylko sygnały analogowe, przez DVI-D tylko sygnały cyfrowe, a przez DVI-I oba rodzaje sygnałów. USB: USB (Universal Serial Bus) służy do sterowania i zarządzania projektorem (USB-B). W niektórych urządzeniach biznesowych pliki biurowe i obrazy mogą być również prezentowane bezpośrednio za pomocą pamięci USB lub przez wejście USB (USB-A) można podłączyć mysz. Toslink: Połączenie Toslink jest połączeniem sygnału optycznego, które działa na zasadzie światłowodu. Służy do cyfrowej transmisji sygnałów audio. Konstrukcja optyczna oferuje mniejszą podatność na zakłócenia od zewnętrznych wpływów magnetycznych i elektrycznych. Połączenie to jest najczęściej stosowane w obszarze odtwarzaczy DVD / Blu-ray i porównywalnych urządzeń w połączeniu z amplitunerem AV, jeśli te pracują z sygnałami dts lub Dolby Digital. YUV: Połączenie YUV, zwane również Y Cb/Pb Cr/Pr lub połączeniem komponentowym, jest analogowym połączeniem wideo z trzema kanałami (kanałem natężenia światła i dwoma kanałami koloru). Jakościowo jest to najlepsze analogowe połączenie wideo. Kabel komponentowy: Złącze YUV przesyła sygnały analogowe trzema przewodami (Y=czarny i biały UV=kolory). YUV służy do transmisji HDTV i jest kompatybilny np. z Cinch. S-Video: Połączenie S-Video jest również nazywane połączeniem S-VHS lub Hosiden. W porównaniu do połączenia wideo Cinch pracuje z dwoma kanałami (jasność/kolor). Pod względem jakości jest nieco lepiej niż w przypadku połączenia wideo Cinch, ale są też ograniczenia. Można je tłumaczyć podatnością sygnału, co przejawia się np. w zniekształceniach obrazu. Cinch: Połączenie wideo cinch jest również nazywane połączeniem kompozytowym. Aby łatwiej było go rozpoznać, zazwyczaj jest on obszyty żółtym kolorem. Ponieważ transmisja odbywa się tylko jednym kanałem, jakość obrazu jest na niskim poziomie. D-Sub15: Złącze VGA to 15-pinowe złącze służące do przesyłania obrazu w sposób analogowy. Nazywany jest również DSub15 i jest często spotykany w notebookach i komputerach PC. W porównaniu z innymi złączami analogowymi oferuje dobrą jakość obrazu. Może być przykręcony do urządzenia wejściowego lub wyjściowego i może być dostosowany do YUV przy odpowiedniej konfiguracji. RS232: Interfejs RS232 może być używany do sterowania lub zarządzania projektorem. Mini Jack: Za pomocą jednopinowego Mini Jack można przesyłać monofoniczne sygnały audio, za pomocą dwupinowego stereo sygnały audio, a za pomocą trzypinowego stereo sygnały audio i dane obrazu. Scart: Scart to złącze, które można wykorzystać do przesyłania analogowych sygnałów audio i wideo. Jest on kompatybilny z innymi złączami analogowymi, takimi jak RCA czy S-Video. ARC: Kanał zwrotny audio, zwany również ARC lub audio return channel, został wprowadzony wraz z wersją HDMI 1.4 w celu zmniejszenia ilości okablowania pomiędzy komponentami HDMI. Kanał zwrotny audio biegnie przez istniejący kabel HDMI. Dlatego nie trzeba już podłączać dodatkowego kabla dla dźwięku. Oba urządzenia muszą jednak obsługiwać ARC. Wszystkie formaty plików audio, które są również przesyłane przez interfejs SPDIF, mogą być przesyłane przez kanał zwrotny audio. Należą do nich Dolby Digital, Digital Theatre Sound i PCM audio. Przykładowo, połączenie pomiędzy telewizorem (w tym odbiornikiem) a amplitunerem AV może być wykonane za pomocą kabla HDMI. Dźwięk z telewizora jest przekazywany za pomocą kabla HDMI. Wcześniej dla sygnałów audio wymagany był dodatkowy kabel cyfrowy (koncentryczny lub Tos-Link). |
Właściwości | HDR , HDR10+ |
Szerokość produktu | 50 cm |
Wysokość produktu | 23,4 cm |
Głębokość produktu | 52,8 cm |
Waga | 25,3 kg |
Kolor | Czarny |
Zakres dostawy | Pilot |
Stan | Nowy |
Czas trwania gwarancji | 24 |
Typ gwarancji | BringIn-Service Informacje dotyczące usług i wsparcia |
Informacje o gwarancji producenta:
Tutaj znajdziesz bardziej szczegółowe informacje na temat różnych rodzajów gwarancji. Dane kontaktowe i warunki gwarancji dla danego roszczenia gwarancyjnego znajdują się w przeglądzie producentów. Ustawowe uprawnienia gwarancyjne nie są ograniczone przez dodatkową gwarancję producenta. Nasza odpowiedzialność za wady jest regulowana przepisami prawa. Prawa do wad można dochodzić bezpłatnie.