- Rozdzielczość 3840 x 2160 4K UHD
- Przekątna 32"
- panel technology IPS
- Częstotliwość odświeżania obrazu 60Hz
Informacje dot. produktu
ASUS ProArtDisplay PA329C 4K HDR Profesjonalny Monitor – 32 cale, 4K, HDR-10, VESADisplayHDR 600, 98% DCI-P3, 100% Adobe RGB, 100% sRGB, 84% Rec. 2020,kalibracja sprzętowa
- Monitor z 32-calową matrycą IPS o rozdzielczości 4K,niesamowitym współczynnikiem kontrastu (ASCR) na poziomie 100 000 000:1 orazszerokim kątem oglądania 178°
- Wyświetlanie treści w HDR-10 z certyfikacją VESA DisplayHDR600 gwarantuje wrażenia o niesamowitym poziomie realizmu
- Wyjątkowo szeroka paleta kolorów z pokryciem przestrzenibarwnej DCI-P3 w 98%, Adobe RGB w 100%, sRGB w 100% oraz Rec. 2020 w 84%, aponadto fabryczna kalibracja dla doskonałej precyzji wyświetlania barw (ΔE < 2)
- Technologia kalibracji ASUS ProArt™ oferuje 14-bitowątablicę referencyjną (LUT), funkcję wyrównania jednolitości obrazu, a takżemożliwość zapisywania profilów kolorystycznych w monitorze
- Gniazda I/O: Łączność DP przez USB-C™ z funkcją dostarczaniazasilania 60 W, DisplayPort, HDMI, koncentrator USB 3.0
ProArt PA329CProfesjonalny Monitor
Ekstremalna jasność,najwyższy kontrast
ASUS ProArt™ PA329C 4K UHD HDR to profesjonalny monitorzaprojektowany dla zawodowych grafików i zapewniający dokładne odwzorowaniebarw i wspaniałe kolory. PA329C idealnie nadaje się do obróbki wideo nanajwyższym poziomie, dzięki szerokiej palecie kolorów z pokryciem przestrzenibarwnej Rec.709 w 100% oraz Adobe RGB w 100% – dla wyjątkowej wiernościodwzorowywania barw. Jasność na poziomie nawet 600 nitów oraz zgodność zcertyfikacją VESA DisplayHDR 600 sprawiają, że monitor ten zapewnia wrażeniazbliżone do realnego świata. ProArt PA329C jest wyposażony w gniazdo USB-C™obsługujące transfery danych, połączenia DisplayPort oraz funkcję dostarczaniazasilania z mocą 60 W. Zaawansowana technologia kalibracji ProArt™ orazfabrycznie wykonana kalibracja gwarantują optymalną precyzję wyświetlaniakolorów (∆E < 2). Dzięki certyfikowanej obsłudze systemów Windows i MacOSmonitor PA329C jest idealnym wyborem dla fotografów, kolorystów, designerówgraficznych i użytkowników zajmujących się obróbką filmów.
Jaśniejszy obraz ibardziej realistyczne wrażenia podczas oglądania
ProArt PA329C dysponuje 32-calową matrycą 4K HDR ze 138pikselami na cal (PPI), co zapewnia Ci cztery razy wyższą gęstość pikseli inawet o 300% większą powierzchnię ekranową niż inne monitory Full HD o podobnejwielkości. Wyświetlanie HDR-10 z certyfikacją VESA DisplayHDR 600 oznaczazwiększenie kontrastu pomiędzy najjaśniejszymi i najciemniejszymi strefamiobrazu w technologii HDR. Zapewnia to naprawdę wyjątkową czystość i ogromnebogactwo detali podczas oglądania.
Kolory tak realne,jak rzeczywistość
Technologia szerokiejprzestrzeni barwnej
ProArt™ PA329C charakteryzuje się szeroką paletą kolorów,udostępniając Ci kompletne spektrum barw do różnych zastosowań. Technologiawyjątkowo szerokiej palety kolorów z pokryciem przestrzeni barwnej DCI-P3 w98%, Adobe RGB w 100%, sRGB w 100% oraz Rec.2020 w 84% – do obróbki i produkcjiwideo. Ponadto technologia wyświetlania IPS zapewnia Ci szerokie kątyoglądania, eliminując problem przejść kolorów – nawet gdy oglądasz treści naekranie PA329C z ekstremalnych pozycji.
PA329C oferuje 10-bitową głębię barw i może wyświetlać ponad1,07 miliarda kolorów. Wykorzystuje 14-bitową tablicę referencyjną (LUT) iobsługuje wartości gamma 2,6, 2,4, 2,2, 2,0 oraz 1,8 dla zapewnienia naturalniewyglądającego obrazu i bardziej płynnych przejść pomiędzy odcieniami kolorów.
Wysoka wierność barwdla naprawdę intensywnych odcieni
Ciesz się czystymi i bardzo żywymi kolorami dziękidokładnemu i bardzo realistycznemu odwzorowaniu barw. Każdy monitor ProArt™PA329C jest fabrycznie kalibrowany dla zagwarantowania wiodącej w branżydokładności wyświetlania barw (∆E < 2). Zapewnia to wysoką precyzjęreprodukcji kolorów, dzięki czemu podczas oglądania swojej pracy na ekraniepostrzegasz ją dokładnie tak, jak będzie wyglądała w końcowym rezultacie.Monitor PA329C dysponuje również 95% wyrównaniem jednolitości, funkcjąchroniącą przed fluktuacjami jasności i barw (kolorów) w różnych częściachekranu.
Technologiakalibracji ASUS ProArt™
Niezależnie od tego, czy korzystasz z komputerastacjonarnego, laptopa, czy też Maca, technologia kalibracji ASUS ProArt™ dajeCi możliwość dostrojenia dokładności wyświetlania barw oraz funkcję wyrównaniajednolitości obrazu, co znacznie ułatwia rekalibrację jasności i spójnościkolorów Twojego monitora.
(urządzenie kalibrujące nie wchodzi w zakres dostawy)
Dane techniczne
Nazwa | Asus PA329C ProArt 32" IPS Monitor, 3840 x 2160 4K UHD, 60Hz, 5ms |
---|---|
Numer artykułu | 1000013784 |
GTIN/EAN | 4718017210225 |
SKU | 90LM02CC-B02370 |
Nazwa modelu | PA329C ProArt |
Marka | Asus |
Typ produktu | Monitor |
Seria | Asus PA Series |
Technologia | LCD Technologia LED: LED to technologia oświetleniowa. W technologii LED jako oświetlacze stosuje się diody, a nie tradycyjne lampy UHP. Zaletą tej technologii jest to, że diody nie wykorzystują żarnika i praktycznie nie zużywają energii. Diody LED mają jednak bardziej niebieskawy zakres barw niż lampy UHP, dlatego obraz często odbierany jest jako nieco zimniejszy. Koło kolorów: Obok układu DMD, koło kolorów jest jednym z najważniejszych kryteriów generowania obrazu w projektorach DLP. Koło kolorów obraca się stale z niezwykle dużą prędkością i obecnie posiada 3, 4, 5, a w niektórych przypadkach nawet więcej segmentów kolorystycznych. Poprzez koło barw, światło z lampy projektora jest na przemian rozbijane na kolory podstawowe czerwony, zielony i niebieski praktycznie bez przerwy. W nowoczesnych projektorach koło kolorów zawiera również biel i czasami inne kolory, takie jak cyjan, magenta i żółty. Przy 3 segmentach koło kolorów obraca się z prędkością 3600 lub 7200 obr/min, przy 7 segmentach z prędkością do 14400 obr/min. (4x prędkość). Każdy kolor odbierany przez oko w projektorze DLP jest więc niezwykle szybką sekwencją pojedynczych, różnie zabarwionych wiązek światła do momentu właściwego przetwarzania. Ponieważ technologia ta czasami nie wykorzystuje wszystkich pozycji koła barw w przypadku obrazów o wysokim kontraście lub ponieważ kolory wymagane do mieszania kolorów są rozmieszczone daleko od siebie na kole, niektórzy widzowie rozpoznają efekt tęczy. Cecha ta jest bardziej zauważalna w przypadku wolniejszych kół barwnych i wolniejszych prędkości obrotowych niż w przypadku projektorów z szybszymi i częściej segmentowanymi kołami barwnymi. |
panel technology | IPS |
Podświetlenie | LED |
Rozdzielczość | 3840 x 2160 4K UHD Rozdzielczość Uchwała: Rozdzielczość projektora to maksymalna liczba punktów obrazu (pikseli), jaką projektor może wyświetlić w oparciu o naturalnie istniejącą technologię, czyli bez konwersji lub przycinania obrazu. Rozdzielczość natywna to liczba pikseli, jaką projektor fizycznie posiada do wyświetlenia obrazu. Projektor zwykle interpoluje rozdzielczość, gdy otrzymuje sygnał obrazu o wyższej rozdzielczości niż rozdzielczość natywna. W takim przypadku może wystąpić brak szczegółów obrazu lub ogólne rozmycie wyświetlanego obrazu. Jeśli projektor otrzymuje sygnał obrazu o rozdzielczości niższej niż natywna, to również interpoluje, skaluje obraz do rozdzielczości natywnej, oblicza odpowiednie dodatkowe piksele, jeśli to możliwe bez zmiany informacji o obrazie. Wadą w tym przypadku jest to, że chociaż obraz jest wyświetlany większy niż podawany, oryginalne pojedyncze piksele mogą stać się znacznie bardziej widoczne, ponieważ są pomnożone przez konwersję. 4K: 4K odnosi się do rozdzielczości 3840 x 2160 lub Ultra High Definition Television (UHDTV). Rozdzielczość ta odpowiada 4-krotnej rozdzielczości Full HD. Do nagrywania filmów w takiej rozdzielczości potrzebne są specjalne kamery, które mogą nagrywać w rozdzielczości około 8 megapikseli (4K). Full HD: Terminem Full HD określa się urządzenia, które mogą fizycznie wyświetlać lub wyprowadzać sygnały HDTV w pełnej (1920 x 1080 pikseli) rozdzielczości. 1080p: 1080p to specyfikacja pionowych linii obrazu. Dotyczy to między innymi rozdzielczości 1920 x 1080. Litera "p" w tym przypadku oznacza pełne klatki, więc wszystkie linie obrazu są wyświetlane jednocześnie. 1080i: 1080i to specyfikacja pionowych linii obrazu. Spójnik "i" w tym przypadku oznacza pola. Sygnał ten jest zwykle wyświetlany interpolowany (np. przez urządzenia o rozdzielczości 1280 x 720 HDready). Interpolacja cyfrowo dodaje piksele, ale też oferuje lekkie rozmycie. Z kolei w odtwarzaniu 1080p wykorzystywane są pełne klatki. |
Przekątna | 32" |
Proporcje obrazu | 16:9 Proporcje obrazu Format: Wyświetlany obraz jest wyświetlany w formacie (współczynniku proporcji) określonym przez projektor. O formacie decyduje również rozdzielczość projektora (patrz również wpis Rozdzielczość). Format ekranu jest zwykle wybierany na podstawie formatu obrazu z rzutnika. Najczęściej spotykane formaty to 4:3, 16:9 i 16:10. |
Kąt widzenia w poziomie | 178° Kąt widzenia w poziomie Kąt widzenia: Kąt widzenia wskazuje odległość od linii środkowej, przy której wyświetlany obraz jest postrzegany jako dobrej jakości bez ograniczeń. Z reguły określa się kąt widzenia w poziomie. Dobry kąt widzenia mieści się w zakresie od 110 do 130 stopni od środka obrazu, czyli 55 do 65 stopni w lewo i 65 w prawo. Jeśli znajdujesz się poza kątem widzenia, obraz pogarsza się nieproporcjonalnie. |
Kątwidzenia w pionie | 178° Kątwidzenia w pionie Kąt widzenia: Kąt widzenia wskazuje odległość od linii środkowej, w której wyświetlany obraz jest postrzegany jako dobrej jakości bez ograniczeń. Z reguły określa się kąt widzenia w poziomie. Dobry kąt widzenia mieści się w zakresie od 110 do 130 stopni od środka obrazu, czyli 55 do 65 stopni w lewo i 65 w prawo. Jeśli znajdujesz się poza kątem widzenia, obraz pogarsza się nieproporcjonalnie. |
Kontrast | 1 000 :1 Kontrast Kontrast: Kontrast odzwierciedla gradację pomiędzy najjaśniejszym i najciemniejszym punktem. Określa się to od bieli przez szarość do czerni. Im wyższy kontrast, tym dokładniej można rozpoznać poszczególne gradacje pomiędzy poszczególnymi sekcjami. W realnym użytkowaniu kontrast odgrywa jednak rolę właściwie tylko w zaciemnionych pomieszczeniach, gdyż światło przeciwdziała kontrastowi. Dlatego też kontrast odgrywa raczej podrzędną rolę w urządzeniach prezentacyjnych. Należy również zauważyć, że kontrast jest określany różnie w zależności od technologii. Często skutkuje to bardzo różnymi wartościami na papierze. Poziom czerni: Poziom czerni wskazuje najniższą wartość światła projekcji, która jest osiągana przy wyświetlaniu czarnego obrazu. Im lepszy poziom czerni, tym bardziej ciemne kolory / czarne tony są podkreślone w obrazie. |
Max. jasność | 400 cd/m² |
Czas reakcji | 5ms |
Częstotliwość odświeżania obrazu | 60Hz |
Standard VESA | 100 x 100 |
wejścia | 1x 3,5mm Jack , 1x Displayport , 1x USB-C , 3x HDMI , 5x USB-A wejścia HDMI: Cyfrowe połączenie do transmisji obrazu i dźwięku. Niezbędne do uzyskania wysokiej rozdzielczości obrazu (HDTV). Ponieważ HDMI 1.4 (High Speed) nadaje się do przesyłania treści 3D w Full HD. Dla uzyskania wysokiej rozdzielczości obrazu w UHD, 4K lub HDR odpowiednie jest połączenie przez HDMI 2.0a i wyższe. Należy stosować HDMI 2.1 lub wyższy od 120Hz odświeżania w 4K. VGA: Złącze VGA to 15-pinowe złącze służące do analogowej transmisji obrazu. Nazywany jest również DSub15 i jest często spotykany w notebookach i komputerach PC. W porównaniu do pozostałych połączeń analogowych oferuje dobrą jakość obrazu. Może być przykręcony do urządzenia wejściowego lub wyjściowego i może być dostosowany do YUV przy odpowiedniej konfiguracji. DisplayPort: Złącze DisplayPort to połączenie zgodne ze standardem VESA, służące do przesyłania danych obrazu i dźwięku. Oprócz szyfrowania HDCP, obsługiwane jest również DPCP. Ze względu na niewielkie rozmiary, złącze to jest najczęściej stosowane w notebookach. Dodatkowym małym wariantem jest MiniDisplayPort, który jest wykorzystywany przede wszystkim w urządzeniach Apple. DVI: DVI (Digital Visual Interface) to interfejs służący do przesyłania danych wideo. Przez DVi-A można przesyłać tylko sygnały analogowe, przez DVI-D tylko sygnały cyfrowe, a przez DVI-I oba rodzaje sygnałów. USB: USB (Universal Serial Bus) służy do sterowania i zarządzania projektorem (USB-B). W niektórych urządzeniach biznesowych pliki biurowe i obrazy mogą być również prezentowane bezpośrednio za pomocą pamięci USB lub przez wejście USB (USB-A) można podłączyć mysz. Toslink: Połączenie Toslink jest połączeniem sygnału optycznego, które działa na zasadzie światłowodu. Służy do cyfrowej transmisji sygnałów audio. Konstrukcja optyczna oferuje mniejszą podatność na zakłócenia od zewnętrznych wpływów magnetycznych i elektrycznych. Połączenie to jest najczęściej stosowane w obszarze odtwarzaczy DVD / Blu-ray i porównywalnych urządzeń w połączeniu z amplitunerem AV, jeśli te pracują z sygnałami dts lub Dolby Digital. YUV: Połączenie YUV, zwane również Y Cb/Pb Cr/Pr lub połączeniem komponentowym, jest analogowym połączeniem wideo z trzema kanałami (kanałem natężenia światła i dwoma kanałami koloru). Jakościowo jest to najlepsze analogowe połączenie wideo. Kabel komponentowy: Złącze YUV przesyła sygnały analogowe trzema przewodami (Y=czarny i biały UV=kolory). YUV służy do transmisji HDTV i jest kompatybilny np. z Cinch. S-Video: Połączenie S-Video jest również nazywane połączeniem S-VHS lub Hosiden. W porównaniu do połączenia wideo Cinch pracuje z dwoma kanałami (jasność/kolor). Pod względem jakości jest nieco lepiej niż w przypadku połączenia wideo Cinch, ale są też ograniczenia. Można je tłumaczyć podatnością sygnału, co przejawia się np. w zniekształceniach obrazu. Cinch: Połączenie wideo cinch jest również nazywane połączeniem kompozytowym. Aby łatwiej było go rozpoznać, zazwyczaj jest on obszyty żółtym kolorem. Ponieważ transmisja odbywa się tylko jednym kanałem, jakość obrazu jest na niskim poziomie. D-Sub15: Złącze VGA to 15-pinowe złącze służące do przesyłania obrazu w sposób analogowy. Nazywany jest również DSub15 i jest często spotykany w notebookach i komputerach PC. W porównaniu z innymi złączami analogowymi oferuje dobrą jakość obrazu. Może być przykręcony do urządzenia wejściowego lub wyjściowego i może być dostosowany do YUV przy odpowiedniej konfiguracji. RS232: Interfejs RS232 może być używany do sterowania lub zarządzania projektorem. Mini Jack: Za pomocą jednopinowego Mini Jack można przesyłać monofoniczne sygnały audio, za pomocą dwupinowego stereo sygnały audio, a za pomocą trzypinowego stereo sygnały audio i dane obrazu. Scart: Scart to złącze, które można wykorzystać do przesyłania analogowych sygnałów audio i wideo. Jest on kompatybilny z innymi złączami analogowymi, takimi jak RCA czy S-Video. ARC: Kanał zwrotny audio, zwany również ARC lub audio return channel, został wprowadzony wraz z wersją HDMI 1.4 w celu zmniejszenia ilości okablowania pomiędzy komponentami HDMI. Kanał zwrotny audio biegnie przez istniejący kabel HDMI. Dlatego nie trzeba już podłączać dodatkowego kabla dla dźwięku. Oba urządzenia muszą jednak obsługiwać ARC. Wszystkie formaty plików audio, które są również przesyłane przez interfejs SPDIF, mogą być przesyłane przez kanał zwrotny audio. Należą do nich Dolby Digital, Digital Theatre Sound i PCM audio. Przykładowo, połączenie pomiędzy telewizorem (w tym odbiornikiem) a amplitunerem AV może być wykonane za pomocą kabla HDMI. Dźwięk z telewizora jest przekazywany za pomocą kabla HDMI. Wcześniej dla sygnałów audio wymagany był dodatkowy kabel cyfrowy (koncentryczny lub Tos-Link). |
Stojak regulowany | 130 mm |
Właściwości | Flicker Free , Obrotowy , Picture in Picture , Wbudowany głośnik , obrotowy , uchylny |
Szerokość produktu | 73,44 cm |
Wysokość produktu | 43,1 cm |
Głębokość produktu | 6,68 cm |
Waga | 12,32 kg |
Kolor | Czarny |
Roczny pobór mocy | 67 kW |
EEK Spectrum | A do G |
Klasa wydajności energetycznej | G |
Zakres dostawy | Kabel USB-C do USB-A , Stoisko , kabel zasilający |
Stan | Nowy |
Czas trwania gwarancji | 24 |
Typ gwarancji | BringIn-Service Informacje dotyczące usług i wsparcia |
Informacje o gwarancji producenta:
Tutaj znajdziesz bardziej szczegółowe informacje na temat różnych rodzajów gwarancji. Dane kontaktowe i warunki gwarancji dla danego roszczenia gwarancyjnego znajdują się w przeglądzie producentów. Ustawowe uprawnienia gwarancyjne nie są ograniczone przez dodatkową gwarancję producenta. Nasza odpowiedzialność za wady jest regulowana przepisami prawa. Prawa do wad można dochodzić bezpłatnie.